Sökning: "Elisabeth Matsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Elisabeth Matsson.

  1. 1. Varumärkesbyggnad - Var ligger ansvaret?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Elisabeth Matsson; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesbyggnad; Kompetensfördelning; ABL; Business and Economics;

    Sammanfattning : Varumärket är en av bolagens mest värdefulla tillgång och varumärkesbyggnad anses således som en central process för att öka vinsten i bolaget. Numera har varumärkesbyggnad gått från att vara en angelägenhet för marknadsföringsavdelningen till att hanteras av bolagets ledning. LÄS MER

  2. 2. Rätt stöd och rätt insatser vid rätt tidpunkt : - Försäkringskassehandläggares upplevelser av arbetslivsinriktad rehabilitering vid aktivitetsersättning

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för hälsovetenskap

    Författare :Elisabeth Dahlqvist; Emma Matsson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. 'Brand Availability': Enhancing a Brand's Competitive Advantage

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabeth Matsson; Janette Gellert; [2014]
    Nyckelord :Brand Availability; Vertical Brand Extensions; Competitive Advantage; Positioning; Brand Equity; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore the effects of vertical brand extensions on consumer perceptions and brand equity. The aim of this study is to take a strategic brand management perspective in order to answer two research questions: How does a vertical brand extension affect the brand? How does a vertical brand extension affect consumer perceptions of the core brand? The main finding in this study is the need for a new concept in order to explain how the introduction of a vertical brand extension affects consumers and their perception. LÄS MER

  4. 4. Brand Personality och Brand Equity i modebranschen - en jämförelse mellan svenska och utländska modevarumärken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Holmgren; Victoria Malmberg; Elisabeth Matsson; [2013]
    Nyckelord :Brand Personality; Brand Equity; Prispremium; Mode; Konkurrenskraft; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att urskilja om svenska modevarumärken har specifika personligheter som fungerar som konkurrensfördelar gentemot utländska modevarumärken på den svenska marknaden. Metod: Undersökningen är en kvantitativ studie i form av en enkätundersökning med ett deduktivt angreppssätt där riktningen går från teori till empiri. LÄS MER