Sökning: "Elisabeth Rosenberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elisabeth Rosenberg.

  1. 1. Distansstudier – något för alla? En kvantitativ studie om elevers förutsättningar att studera på distans på gymnasienivå

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Oscar Antbring; Elisabeth Dahlén; [2015-03-16]
    Nyckelord :Distansstudier; Lärostilar; Enkät; Studieteknik;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att kartlägga vilka olika studiemetoder som mest frekvent och framgångsrikt används av distanselever. En jämförelse görs härmed med de studiemetoder som, enligt litteraturen och tidigare forskning, leder fram till lyckosamma resultat inom traditionella studier, klassrumsundervisning. LÄS MER

  2. 2. Svenska modeföretags expansion på den danska och tyska marknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Rosenberg; Maria Fri; Elisabeth Heide; [2009]
    Nyckelord :Svenska modeföretag; expansionsstrategi; butiksetablering; danska marknaden; tyska marknaden; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Svenska modeföretags expansion på den danska och tyska marknaden Seminariedatum: 16 januari 2009 Kurs: FEKK01, Examensarbete Kandidatnivå, Företagsekonomi, 15 hp Författare: Maria Fri, Elisabeth Heide, Julia Rosenberg Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Nyckelord: Svenska modeföretag, expansionsstrategi, butiksetablering, danska marknaden, tyska marknaden. Syfte: Studiens syfte är att undersöka och skapa en förståelse för medelstora svenska modeföretags tillvägagångssätt vid etableringen av egna butiker på den danska och tyska marknaden. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility - en fallstudie av fem företags CSR-engagemang på den kinesiska marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Rosenberg; Elisabeth Heide; Sara Järdler; [2009]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; kinesiska marknaden; kinesisk kultur; intressenter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Genom våra lärdomar från fem företag på den kinesiska marknaden ämnar vi beskriva hur CSR engagemanget i Kina ser ut år 2009. Metod: Uppsatsen använder ett kvalitativt tillvägagångssätt, med multipla fallstudier med abduktiv ansats som utgångspunkt. Intervjuerna som genomförts har varit semistrukturerade. LÄS MER