Sökning: "Elisabeth Tenglet"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Elisabeth Tenglet.

  1. 1. Formativ bedömning i matematik : Elevers uppfattningar

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Elisabeth Tenglet; [2015]
    Nyckelord :Formativ bedömning; matematik; elevperspektiv; uppfattningar; bedömning för lärande;

    Sammanfattning : Syftet med detta produktionsarbete är att genom intervjuer med elever utveckla förståelsen för och undersöka elevers uppfattningar om formativ bedömning i matematik i år 5. För att undersöka elevers uppfattning om formativ bedömning i matematik har tre frågeställningar besvarats: hur eleverna uppfattar olika aspekter (såsom var eleverna är i sitt lärande, var de ska och hur de ska komma dit) av formativ bedömning i matematik, hur eleverna uppfattar att formativ bedömning används och kan användas i matematik samt hur eleverna uppfattar självbedömning och kamratbedömning i matematik. LÄS MER

  2. 2. Formativ bedömning i matematik : Effekter för elevers lärande

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Elisabeth Tenglet; [2014]
    Nyckelord :Formativ bedömning; matematik; lärande; prestation; bedömning för lärande;

    Sammanfattning : Syftet med detta konsumtionsarbete är att genom granskning av litteratur undersöka den formativa bedömningens effekter för elevers lärande i matematik. För att ta reda på effekterna har förklaringar på hur elevers prestationer påverkas, vilka kunskaper i matematik eleven utvecklar och hur självbedömning kan utveckla elevers lärande i matematik genom bedömning i formativt syfte undersökts. LÄS MER