Sökning: "Elisabeth de Wall"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Elisabeth de Wall.
1. An Overview Of The Antibiotic Resistance Mechanisms Of Common Gram Positive And Gram Negative Multidrug Resistant Bacteria
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)Sammanfattning : Antibiotic resistance in multidrug resistant bacteria cause high mortality rates worldwide, where there has been over 1,000,000 deaths reported as of the year 2019. Antibiotics were thought to be the cure for fighting infectious diseases and preventing further spreading of infection. LÄS MER
2. Making the connection : Are post-tensioned CLT walls an economically sound option?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Byggteknik och byggd miljöSammanfattning : This thesis aims to compare the cost of post-tensioned connection systems with conventional connections for the transferal of uplift forces in CLT stabilising walls. The desire for taller timber buildings has increased over time, in part due to environmental aspects but also to meet demands from an urbanizing population. LÄS MER
3. Min Childism : en konceptuell analys och teoriutveckling av childism
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : The purpose of this paper is twofold. It firstly aims to promote an understanding and critical review of the concept childism. This will be done with the influential books of Elisabeth Young-Bruehl and John Wall as the primary material. LÄS MER
4. Matematiklärare i kriminalvården : En studie om lärarnas roll i en flexibel undervisning
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Syftet med arbetet var att bidra med kunskap om flexibel distansundervisning gällande matematik inom kriminalvården. Studien skulle även medverka till en ökad medvetenhet om hinder och möjligheter. LÄS MER
5. It takes two to tango. : Om samspelet mellan lärare - elev.
Magister-uppsats, Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)Sammanfattning : Skolan har gått ifrån katederundervisning, till att få eleverna mer aktiva i sitt lärande. Alla elever är mer eller mindre tvungna att gå på gymnasiet idag. Jag undervisar i teknik på ett praktiskt program och jag ser elever som är omotiverade och oengagerade. LÄS MER