Sökning: "Elise Tufvesson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Elise Tufvesson.

  1. 1. Ursäkta, får jag uttrycka mitt missnöje? - Livsmedelsbutikers klagomålshantering i förhållande till forskningens ståndpunkter

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elise Tufvesson; Magdalena Szeszo; [2010]
    Nyckelord :klagomålshantering; klagomål; service recovery; empowerment; frontpersonal; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Klagomålshantering är ett område som tagit stor plats i forskningen de senaste tjugo åren och det finns tydliga riktlinjer för effektiv hantering av klagomål. Däremot finns ringa forskning på hantering av klagomål i livsmedelsbutiker. Branschen kännetecknas av ökad konkurrens från lågpriskedjor. LÄS MER

  2. 2. Ömsesidigt värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Magdalena Szeszo; Maria Laufeld; Elise Tufvesson; [2009]
    Nyckelord :värdeskapande; marknadskommunikation; aktiv konsument; segmentering; märkesgemenskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att Att undersöka hur företag arbetar med och förhåller sig till den nya, aktiva konsumenten samt hur detta kan främja ett ömsesidigt värdeskapande, företag och konsument emellan. Våra exempelföretag tycks genomgående vilja aktivera konsumenten genom sin marknadskommunikation via exempelvis events, användandet av interaktiva marknadskommunikativa verktyg, budskapets utformning och märkesgemenskaper. LÄS MER