Sökning: "Elite Hotels"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Elite Hotels.

  1. 1. Budget i kris? : En kvalitativ studie om hotells användning av budget i en pandemi

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Niklas Tano; Daniel Malmberg; [2022]
    Nyckelord :Budgetering; ekonomisk kris; beyond budgeting; kritik av budget; Covid-19; hotell;

    Sammanfattning : I en värld påverkad av covid-19 blev den resande världen stillastående, branscher som förlitar sig på resande kunder kom att krascha. Med en kris är det otydligt hur budgeten som är en dominant roll i ekonomistyrning kommer att påverkas. LÄS MER

  2. 2. What drives consumers to keep the top-tier elite membership of premium hotels : Economic Needs or Spiritual Needs?

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Liujia Cheng; Zheren Jiang; [2021]
    Nyckelord :Top-tier elite membership of premium hotels; Maslow’s Hierarchy of Needs; Economic needs; Spiritual needs;

    Sammanfattning : It is well recognized that due to customers’ ever-growing material and cultural needs for a better life, an increasing number of people choose to experience premium hotels on their work trips or personal travels to keep top-tier elite membership of premium hotels. Previously, most luxury consumption research showed that higher needs drive consumer behaviour, such as identifying recognition and self-esteem. LÄS MER

  3. 3. Never let a good crisis go to waste : En intervjustudie om hur budgetens roll påverkats under Covid-19

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Johan Ljung; Jesper Selskog; [2021]
    Nyckelord :Budget; Budgeting; Budgeting process; Budget in crisis; Financial crisis; Beyond budgeting; Benchmarking; Elite Hotels; Budget; Budgetering; Budgetprocess; Budget i kris; Ekonomisk kris; Budgetlös styrning; Benchmarking; Elite Hotels;

    Sammanfattning : Problem discussion: Budgeting is about different assessments of the future and is based onthe premises that are considered when the budget is drawn up. When these assumptions turnout to be incorrect, the forecast can be misleading. This means that when organizations needa tool they can rely on the most, the budget will be the least helpful. LÄS MER

  4. 4. Miljömässig hållbarhet inom besöksnäringen : En kvalitativ textanalys om hur Green Key kommunicerar kriterier via stöddokument

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring

    Författare :Emilia Carleson; [2020]
    Nyckelord :Green Key; miljömässig hållbarhet; miljömärkning; stöddokument; grön marknadsföring; hotellverksamhet;

    Sammanfattning : Tourism is increasing with each passing year, which places increasing demands on businesses in the hospitality industry to achieve environmental sustainability. One way for businesses to show their commitment to the environment is by acquiring and becoming certified with an eco-­‐label. LÄS MER

  5. 5. Att återuppstå i rådande upplevelseekonomi : En studie av Grand Hotel i Gävle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robert Söderström; Emma Car; [2014]
    Nyckelord :Experience industry; social media; seven p´s; SCA; hotel; Upplevelseindustri; sociala medier; sju p:na; SCA; hotell;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att öka förståelsen för hur ett nytt företag kan påbörja sin marknadsföring i sociala medier samt bidra till innovationsspridning. Sociala medier är något som på senare tid har växt kraftigt och potentialen för företags marknadsföring är stora. LÄS MER