Sökning: "Ella Ericsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ella Ericsson.

  1. 1. Så fort de såg polis gick de till attack : En kvantitativ studie om påskupploppen i Skäggetorp och Navestad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kriminologi och polisiärt arbete

    Författare :Ella Ericsson; August Rosell; [2022]
    Nyckelord :Påskupplopp; flashpoint; utrustning; kommunikation;

    Sammanfattning : Denna kvantitativa pilotstudie har som syfte att undersöka händelseutvecklingen under påskupploppen i Skäggetorp och Navestad 2022. Detta undersöks genom en enkät som skickas ut till poliser som arbetar i yttre tjänst i Polisregion Öst och som var på plats under upploppen i Skäggetorp och Navestad. LÄS MER

  2. 2. När kärleken tar slut : En studie om separationer ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Ericsson Ella; Tillman Malin; [2020]
    Nyckelord :Gender; separation; divison of household labour; balance of power between sexes;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate separations from a gender perspective. Gender research has focused on the division of housework, economy and equality between men and women. To investigate separations from a gender perspective eight interviews with four separated women and four separated men were conducted. LÄS MER

  3. 3. Cause-related Marketing - The Best A Company Can Get? : Hur Gillettes varumärkesbild påverkas av kampanjen "The Best Men Can Be"

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Ericsson; Sofia Söderberg; [2019]
    Nyckelord :Cause-related Marketing; CRM; Varumärkesbild; Identitetsprismat; unga vuxna konsumenter;

    Sammanfattning : Cause-related Marketing är en marknadsföringsmetod vilken har använts flitigt av företag inom olika branscher, en metod som både bemötts av hyllningar och kritik. Studier har gjorts i hur metoden påverkar ett företags varumärkesbild, men då CRM har fått en nyare skepnad fanns det en relevans i att undersöka huruvida den nyare formen av CRM påverkar varumärkesbilden. LÄS MER