Sökning: "Ellinor Bolin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ellinor Bolin.

  1. 1. Läsinlärning : En studie om lärares arbete med läsinlärning i årskurs 1.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Madeleine Karlström; Ellinor Bolin; [2021]
    Nyckelord :läsinlärning; läsundervisning; läsinlärningsmetoder; anpassning; stödbehov; lässvårigheter; utmaningar; sociokulturella perspektivet; metakognition;

    Sammanfattning : Denna studie avser att belysa hur lärare i årskurs 1 undervisar sina elever i läsinlärning. Studien kommer att synliggöra metoder och läromedel som lärare använder sig av för att skapa rätt förutsättningar för alla elever. LÄS MER

  2. 2. Att utveckla en trovärdig och användbar webbapplikation : Spacefinder - Framtagning av en webbapplikation för uthyrning av förråd och andra förvaringsutrymmen.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Mårten Bolin; Andreas Dietmann; Elvin Granat; Emelie Jönsson; Edvin Modigh; Erik Olausson; Ellinor Pettersson; Erik Sidén; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapports syfte är att med stöd i teori och praktisk kunskap utveckla en webbapplikation för att besvara den aktuella frågeställningen, ”Hur kan en e-butik för annonsplatser designas för att den ska anses trovärdig hos besökarna och vara användbar med avseende på navigerbarhet, innehållets relevans och läsbarhet?”. En litteraturstudie genomfördes och teori sammanställdes för att utgöra en grund för utvecklingen. LÄS MER

  3. 3. Barn kommunicerar om film

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Ellinor Bolin; [2008]
    Nyckelord :icke-verbal kommunikation; intuition; film; kommunikationsteori; medie- och kommunikationsforskning; barn; förhållningssätt; upplevelse;

    Sammanfattning : The aim of this master’s thesis is to obtain greater understanding of how children relate to the film medium and their experiences. This is obtained by listening to the children and observing their verbal and nonverbal communication in two focus group interviews. Children’s access to and selection of film are due to adult’s restrictions. LÄS MER