Sökning: "Ellinor David"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ellinor David.
1. "Ty den som smittar detta land är du" : Den mytiska argumentationen i Katarina Frostensons K
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : I den här uppsatsen har jag undersökt argumentationen i Katarina Frostensons K – en skönlitterär bok som skrevs i en tid (hösten 2017 till våren 2018) då #metoo-rörelsen svepte över världen och 18 kvinnor hade vittnat i DN om övergrepp av en känd kulturprofil med nära band till Svenska Akademien. Flera medier namngav mannen som Jean-Claude Arnault, make till akademiledamoten och poeten Katarina Frostenson. LÄS MER
2. Soldater i McDonalds tjänst : En kvalitativ innehållsanalys av reklamfilmen "Fler borde göra donken"
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Reklamfilmen “Fler borde göra donken” publicerades 2017 som en del i McDonalds reklamkampanj “Gör donken”. Den uppstår i svallvågorna av att allmän värnplikt återinförs i Sverige och flyktingkrisen 2015. LÄS MER
3. The Assimilation of Scandinavian Immigrants in Sweden : How do immigrants from Norway and Denmark assimilate to the Swedish income level and is the assimilation negative?
Kandidat-uppsats, Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)Sammanfattning : This essay analyses the earnings between Scandinavian immigrants compared to the Swedish natives (Scandinavia refers to Denmark, Norway and Sweden). The researchers have up until today devoted considerable effort to describe the phenomenon involving the positive assimilation, but never taken the time to analyse the appearance of the opposite outcome. LÄS MER
4. Ledande varumärke : Finns det det ett samband mellan ledarens agerande i företaget och varumärkets styrka?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The competition between brands on a market has led to a differentiation of the product range and the brands shape is more and more important to take consideration to. As a company and as a leader, you must understand the importance of working with a brand building-process int he organization. LÄS MER