Sökning: "Ellinor Hult"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Ellinor Hult.
1. Att skapa upplevelsevärden med dagvatten som resurs : ett gestaltningsförslag för Nytorps gärde
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Medelnederbörden ökar och sannolikheten för skyfall ökar också. Mer dagvatten behöver omhändertas i Stockholm. Dessutom minskar grönområdena i Stockholm på grund av förtätning. Men däremot kan hållbar dagvattenhantering vara en resurs i gestaltning av urbana miljöer. LÄS MER
2. Förskolegårdens förutsättningar för fysisk aktivitet : exempel från nya områden i Liljeholmen
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Vår hälsa påverkas inte enbart av individuella val. Stadsplaneringen har under decennier format ett samhälle som främjar en stillasittande livsstil, samtidigt som svenskarnas motionsvanor blir sämre. Mängden fysisk aktivitet som barn får i sin vardag är kopplade till faktorer i boendemiljön. LÄS MER
3. Portrayal of overweight characters in children´s picture books
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Stereotyping and stigma of overweight people generate ostracism and also leads to health issues such as mental and/or physical illness. Earlier research shows that stereotypes in children´s books have a negative impact on children. The following study intends to analyze how overweight characters are portrayed in children's picture books. LÄS MER
4. Gilla, dela och kommentera : Hur svenska fastighetsmäklarföretag använder sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Sammanfattning Titel – Gilla, dela och kommentera: Hur svenska fastighetsmäklarföretag använder sociala medier Författare - Ellinor Hult och Malin Wallén Handledare - Bo Rundh Ämne - Kandidatuppsats i företagsekonomi Problemformulering - Studien fokuserar på hur svenska fastighetsmäklarföretag hanterar sociala medier och uppsatsens funktion är att ge en insikt i fastighetsmäklarföretagens användande av sociala medier samt vilka möjligheter och problem det kan leda till. Syfte - Syftet är att undersöka hur ett fastighetsmäklarföretag använder sig av sociala medier som en del av marknadsföringen. LÄS MER
5. Är det någon skillnad mellan arbetslösa och tillsvidareanställda i emotionsperceptionsförmåga och självkänsla?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om människor som deltar i någon form av arbetsmarknadsåtgärd är mer benägna att tolka andras emotionella uttryck som mer negativa i jämförelse med tillsvidareanställda, samt att undersöka om det fanns någon skillnad i självskattad självkänsla mellan grupperna. I studien deltog 28 individer varav 14 ingick i en undersökningsgrupp och 14 i en kontrollgrupp. LÄS MER