Sökning: "Ellos inköp"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ellos inköp.

  1. 1. Vikten att följa trender - en inköpares dilemma? : En tvärsnittsstudie om beslutsfattandet inom svenska modeföretags inköpsprocesser

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lovisa Sundqvist; Annie Wrang; [2014]
    Nyckelord :Trends; Trend analysis; Trend forecasting agencies; Decision; Risks; Uncertainty; Purchasing; Fashion company; Fashion Industry.; Trender; Trendanalyser; Trendbyråer; Beslut; Risk; Osäkerhet; Inköp; Modeföretag; Modebranschen;

    Sammanfattning : Sedan millenniumskiftet förändrades modevärlden radikalt av fler säsonger, ökad mångfald av trender samtidigt som trendernas livslängds blev allt kortare. Hos inköparna på de stora klädbolagen ställs det idag ett allt större krav att veta vad som kommer att sälja i framtiden. LÄS MER

  2. 2. Vikten att följa trender : en inköpares dilemma?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LOVISA SUNDQVIST; ANNIE WRANG; [2014]
    Nyckelord :Trender; Trendanalyser; Trendbyråer; Risk; Modebranschen; Beslut; Osäkerhet; Inköp; Modeföretag;

    Sammanfattning : Sedan millenniumskiftet förändrades modevärlden radikalt av fler säsonger, ökad mångfald av trender samtidigt som trendernas livslängds blev allt kortare. Hos inköparna på de stora klädbolagen ställs det idag ett allt större krav att veta vad som kommer att sälja i framtiden. LÄS MER

  3. 3. Weekly drops : studie av konceptet Pronto Moda inom Ellos

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Josefine Axelsson; Helena Möller; [2007]
    Nyckelord :vision; supply chain; inköpsprocess; produktutveckling; affärsidé; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : De senaste åren har konkurrensen inom textilbranschen ökat avsevärt. Produkter på modemarknaden är fler. Den förändrade efterfrågan ifrån kunder innebär att kunden kräver nyheter oftare och det har lett till snabba trendväxlingar. Ledtider måste kortas om modeföretag ska vara beredda på de snabba trendväxlingarna. LÄS MER