Sökning: "Emeli Brand"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emeli Brand.

  1. 1. Det blir vad du gör det till : En studie om relationer mellan musikbolag och fans

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emelie Gasslander; Emeli Johansson; Elina Sjöberg; [2015]
    Nyckelord :Music industry; fans; relations; value creation; brand; Musikindustri; fans; relationer; värdeskapande; varumärke;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka och analysera hur relationer ser ut mellan musikbolag och fans och hur de olika parterna upplever dem. För att uppfylla detta syfte har vi formulerat två forskningsfrågor: Vad kan fans uppfatta som värdeskapande i en relation med musikbolagen och vilka effekter kan detta få på relationen? Vad karaktäriserar musikbolagens arbete för att skapa och utveckla relationen mellan artist och fans? Uppsatsen är ett resultat av en kvalitativ metod med en induktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Employer Branding : ett första steg i att identifiera värdeerbjudandet utifrån tjänstemän och medarbetares föreställningar i ett service- och logistikföretag

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Filosofiska fakulteten

    Författare :Emeli Vanhanen; Malin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Employer branding; arbetsgivaridentitet; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Employer branding är en strategi som allt fler organisationer börjar använda sig av för att nå konkurrensfördelar genom att vara en attraktiv arbetsgivare. Medarbetare beskrivs vilja ha en långvarig och lojal relation till organisationen då de upplever fördelar i organisationens värdeerbjudande och genom det identifierar sig med organisationen. LÄS MER

  3. 3. Employer Branding : Ett första steg i att identifiera värdeerbjudandet utifrån tjänstemän och medarbetares föreställningar i ett service- och logistik företag

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Filosofiska fakulteten

    Författare :Emeli Vanhanen; Malin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Employer branding; arbetsgivaridentitet; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Employer branding är en strategi som allt fler organisationer börjar använda sig av för att nå konkurrensfördelar genom att vara en attraktiv arbetsgivare. Medarbetare beskrivs vilja ha en långvarig och lojal relation till organisationen då de upplever fördelar i organisationens värdeerbjudande och genom det identifierar sig med organisationen. LÄS MER