Sökning: "Emelie Cheng"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Emelie Cheng.

  1. 1. Game of Trust: Brand-generated content vs Consumer-generated advertising : A qualitative study of Arla Foods

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Cheng; Nadia Khan; [2017]
    Nyckelord :Social media advertising; Brand-generated content; Consumer-generated advertising; Trust; Purchase intention; Fast-moving consumer goods;

    Sammanfattning : This thesis studies how trust in two different types of social media advertising, brand-generated content (BGC) and consumer-generated advertising (CGA), influence Millennials purchase intention towards brands in the fast-moving consumer goods (FMCG) industry. The phenomenon of CGA has caught researchers’ interest since it is believed to influence consumers’ purchase intention by affecting their trust in the advertising. LÄS MER

  2. 2. Belöningssystem och generation Y i IT-branschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Bohlin; Emelie Cheng; [2015]
    Nyckelord :belöningssystem; arbetsmotivation; Self-Determination Theory; Herzbergs tvåfaktorteori; Job Characteristics Model; IT-branschen; Evry;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka huruvida arbetsmotivationen skiljer sig mellan generation Y och tidigare generationer i den svenska IT-branschen. Studien vilar på en teoretisk grund bestående av tre välkända teorier inom arbetsmotivation; Herzbergs tvåfaktorteori, Self-Determination Theory samt Job Characteristics Model. LÄS MER