Sökning: "Emelie Håkansson"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Emelie Håkansson.

  1. 1. Oskyddade trafikanter i ombyggda korsningar - En undersökning om hur åtgärder som har vidtagits i korsningar har påverkat oskyddade trafikanter i Helsingborg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och väg

    Författare :Emelie Håkansson; [2022]
    Nyckelord :Oskyddad trafikant; gatukorsning; åtgärd; trafiksäkerhet; framkomlighet; omgivande miljö; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : I denna rapport undersöks hur olika åtgärder påverkar trafiksituationen för oskyddade trafikanter i korsningar. Undersökningen görs främst utifrån de tre aspekterna trafiksäkerhet, framkomlighet och omgivande miljö. LÄS MER

  2. 2. The Mystery of Social Media Influencers Influencing Characteristics : An exploratory study on how social media influencers characteristics influence consumer purchase intentions

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Håkansson; Emelie Jansson; Noah Kapteijn; [2020]
    Nyckelord :SMI; purchase intentions; SMI characteristics; attractiveness; similarities; authenticity; trustworthiness;

    Sammanfattning : Background: Social media have had a big influence on consumers engagement and the upcoming of social media influencers. Social media influencers are often seen as people who are similar to their audience and could be seen as strong opinion leaders. LÄS MER

  3. 3. Eldoradoresan - från identitetskris till trendigt lågpris : En kvalitativ fallstudie om hur företag kan kommunicera en ny varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Adina Gidoff; Emelie Håkansson; Emma Linde; [2020]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumärkesimage; Segmentering; Kommunikation; Digital marknadsföring; Sociala medier; Public Relations.;

    Sammanfattning : För dagens marknadsförare är förståelse för och kunskap om sina kunder grundläggande för att tränga igenom med sitt budskap i mediabruset. I synnerhet på en konkurrensutsatt marknad såsom i livsmedelsbranschen. LÄS MER

  4. 4. Interorganizational Learning & Resilience: A Case Study of the Swedish Pharmaceuticals Supply Chain, under Normal Circumstances and in a Crisis

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Emelie Craft; Elin Håkansson; [2019]
    Nyckelord :Interorganizational Learning; Resilience; Critical Infrastructure; Swedish Pharmaceutical Supply Chain; Supply Disruptions; Crisis Management; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Background: Increasing dependencies between Swedish societal sectors and the critical infrastructures upon which they depend as well as institutional fragmentation within the societal sectors, have caused a need to map the critical infrastructures in Sweden. The descriptive research aiming to map and understand the Swedish pharmaceuticals supply chain is to a high degree missing today. LÄS MER

  5. 5. Hur organisationers interna informella kommunikation förändras vid snabb tillväx : En fallstudie på operativa chefers uppfattning av det dagliga informationsflödet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Emelie Blomquist; Ida Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Informationslogistik; Informell kommunikation; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : För att nå ut med korrekt information till rätt person i rätt tid behöver en organisations kommunikation fungera. Kommunikation är därför grundläggande för att kunna skapa effektivitet och är en bidragande faktor för deras utvecklingskurva. LÄS MER