Sökning: "Emelie Högberg"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Emelie Högberg.
1. Bioproduction in Need of Change : An investigation of the needs and bottlenecks of the biomanufacturing industry
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : This report was conducted at the request of Testa Center to compile the essential requirements and challenges faced by the biomanufacturing industry. The gathered information will serve as a guide for Testa Center's future objectives in accelerating technological advancements in bioproduction. LÄS MER
2. Vem tvångsvårdas? : En studien om hur ålder avspeglas i LVM-domar
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Syftet med denna studie är att genom att granska LVM domar undersöka hur socialnämnden och förvaltningsrätten framställer missbruksproblematik i de två olika ålderskategorierna, unga vuxna och äldre. Studien syftar även till att undersöka den betydelse klientens ålder tillskrivs i olika LVM domar. LÄS MER
3. Hur ska vi samverka? : Pedagogers erfarenheter av och föreställningar om föräldrasamverkan i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka pedagogers erfarenheter av och föreställningar om föräldrasamverkan i förskolan. Vår studie är en metodkombination av en kvantitativ och kvalitativ metod där vi har använt oss av enkäter i kombination med öppna frågor via formulär på internet. LÄS MER
4. Patienten - mer än ett bensår
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för omvårdnadSammanfattning : .... LÄS MER
5. Consumers’ Brand Attitudes: : The Effect of Negative Publicity and Companies’ Response Strategies
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study was to assess whether the extent to which consumers’ brand attitudes change when the consumers are exposed to negative publicity of the brand, and when exposed to a company’s response to negative publicity, differ depending on the consumers’ degree of brand loyalty and depending on how positive the consumers’ initial brand attitudes are. Design/methodology/approach: The study had a deductive research approach with a single cross-sectional descriptive and exploratory design. LÄS MER