Sökning: "Emelie Jacobs"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emelie Jacobs.

  1. 1. Lärares muntliga återkoppling till elever gällande matematiska metoder : En observationsstudie under matematiklektioner i årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Emelie Jacobs; [2017]
    Nyckelord :Muntlig återkoppling; lärare; matematik; årskurs 1–3;

    Sammanfattning : Syftet med denna empiriska studie är att undersöka lärares muntliga återkoppling till elever under matematiklektioner i årskurs 1–3 och i relation till elevernas förmåga att använda olika matematiska metoder. Vad lärare säger och vad de väljer att rikta uppmärksamhet mot i sin återkoppling till elever är nämligen av betydelse. LÄS MER

  2. 2. Lärares muntliga återkoppling till elever gällandematematiska metoder : En observationsstudie under matematiklektioner i årskurs1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Emelie Jacobs; [2017]
    Nyckelord :Muntlig återkoppling; lärare; matematik; årskurs 1–3;

    Sammanfattning : Syftet med denna empiriska studie är att undersöka lärares muntliga återkoppling till elever under matematiklektioner i årskurs 1–3 och i relation till elevernas förmåga att använda olika matematiska metoder. Vad lärare säger och vad de väljer att rikta uppmärksamhet mot i sin återkoppling till elever är nämligen av betydelse. LÄS MER

  3. 3. Formativ bedömning i matematikundervisningen : En litteraturstudie om formativ bedömning utifrån matematikdidaktiskforskning gällande elever i årskurs 1–6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Emelie Jacobs; [2017]
    Nyckelord :formativ bedömning; matematik; förutsättningar; svårigheter; elevers lärande; årskurs 1-6;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att, utifrån aktuell forskning, undersöka vad som kan krävas för att den formativa bedömningen i matematikundervisningen ska bidra till att stärka elevers matematiska lärande. Vilka förutsättningar krävs för att formativ bedömning i matematikundervisningen ska bidra till en kunskapsutveckling hos elever på låg- och mellanstadiet samt vilka svårigheter kan formativ bedömning innebära för lärare som undervisar i matematik? Med formativ bedömning menas en fortlöpande process eller aktivitet för lärare och elever i undervisningen där återkopplande information ges i syfte att utveckla främst elevens lärande. LÄS MER