Sökning: "Emelie Jansson"
Visar resultat 21 - 25 av 51 uppsatser innehållade orden Emelie Jansson.
21. Ett barnsäkert fönsterbeslag
Kandidat-uppsats, KTH/Produkt- och tjänstedesignSammanfattning : Projektet var en del av kandidatexamen inom Teknisk Design på Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Projektets syfte var att konstruera ett barnsäkert fönsterbeslag som lätt skulle kunna öppnas av vuxna utan stora kroppskrafter. LÄS MER
22. Bankers redovisning av humankapital En kvalitativ studie av sex bankers redovisning
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
23. Betydelsefulla faktorer för upplevelsen av livskvalité efter att ha överlevt ett plötsligt hjärtstopp : En deskriptiv litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för hälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Background: Through medical research and practice it's possible to save many of the lives of those who suffered from a cardiac arrest. After this trauma the work begin to regain the person’s quality of life, a complex and central process for nurses and other healthcare professionals as well as for the person affected. LÄS MER
24. Ett avgörande första intryck : En studie om introduktionsprogrammets betydelse för företag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapen gällande introduktionsprogrammets betydelse för företag, för att i förlängningen möjliggöra för företag att effektivisera sitt HR-arbete. Metodik och teoretisk referensram: En kvalitativ fallstudie med en induktiv ansats. LÄS MER
25. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER