Sökning: "Emelie Sell"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Emelie Sell.

  1. 1. Är det insidan som räknas? Konsumenters smakupplevelse och beslutsfattande vid konsumtion av vanligt och sockerfritt godis

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Vendela Reifeldt; Emelie Svensson; [2022]
    Nyckelord :Sugar free; Candy; Hedonic food; Indulge; Labeling;

    Sammanfattning : The market for sugar free alternatives is growing and the amount of sugar free candy available is increasing. Sugar free candy is not only tasty, but it also fills a function in counteracting today's overconsumption of sugar. LÄS MER

  2. 2. Är det öppet köp på utbildningen? : En kvalitativ studie om två högskolors utformande av strategisk kommunikation till presumtiva studenter.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Arvidsson; Emma Arvidsson; [2021]
    Nyckelord :Education; strategic communication; university; student; customer; Gothenburg School of Business; Economics and Law; Stockholm School of Economics; Utbildning; strategisk kommunikation; högskola; student; konsument; Handelshögskolan i Göteborg; Handelshögskolan i Stockholm;

    Sammanfattning : Den utbildningsmarknad som utvecklats de senaste decennierna har alltmer inneburit att lärosäten strategiskt arbetar med relationsbyggande kommunikation för att sälja sina utbildningsutbud. Problemområdet omfattar därmed en komplexitet inom utbildningskommunikation hos högskolor. LÄS MER

  3. 3. Hittbarhet på e-handelswebbplatser inom sport och träning : En studie om en användbarhetsaspekt utifrån ett användarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Alexander Erlandsson; Emelie Brodin; [2021]
    Nyckelord :Användbarhet; Sport och träning; Hittbarhet; Informationssökning; Uppdatering;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the findability and search function, focusing on e-commerce sports and training websites. The competitive situation within sports and training e-commerce companies has grown through the years. Prices and convenience drive the customers. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av displayställ för kreativa leksaker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Kajsa Phalén; Emelie Lövgren Berg; [2016]
    Nyckelord :Display stand; Toys; Kansei engineering; Fronting; Strawbees; Displayställ; Leksaker; Konstruktioner; Marknadsföring; AIDA-modellen;

    Sammanfattning : Designingenjörsstudenterna Kajsa Phalén och Emelie Lövgren Berg på Högskolan i Skövde har under våren 2016 arbetat med ett produktutvecklingsprojekt i samverkan med leksaksföretaget Strawbees. Företaget vill börja sälja sina kreativa leksaker i butik och vill därför utveckla ett säljande displayställ som ska bära produkterna. LÄS MER

  5. 5. “Visa oss ditt bästa warrior face”: A study of English in Swedish print advertisements

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Emelie Tenho; [2015-03-04]
    Nyckelord :English in media; language in advertisements; code switching; English as a global language;

    Sammanfattning : Abstract: The purpose of this essay is to shed some light as to how many English words can be found in the print advertisements of an everyday newspaper Metro, as well as investigating what type of companies are prone to using English in their advertisement and furthermore, the location of English words in the advertisements. A distinction was made between English and Swedish words by counting them and furthermore, categorising companies in terms of what they aimed to sell and whether or not they included English in their advertisements. LÄS MER