Sökning: "Emelie Tu"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emelie Tu.

  1. 1. Första linjens chefers erfarenheter av att arbeta i en organisation med tillitsbaserad styrning och ledning

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Emelie Tu; Johanna Wickstrand; [2022]
    Nyckelord :daglig verksamhet; första linjens chefer; intervjustudie; implementering; ledarskap; tillit; tillitsbaserad styrning och ledning.;

    Sammanfattning : Offentliga organisationer som har samhällsuppdraget inom vård- och omsorg behöver vara i ständig utveckling. Detta skapar ett förändrings- och implementeringsbehov inom offentliga verksamheter. LÄS MER

  2. 2. Samverkan mellan daglig verksamhet och gruppboende enligt lss

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Emelie Tu; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie har samverkan mellan daglig verksamhet och gruppboende i fokus. Syftet med arbetet är att visa på att samverkan är en viktig förutsättning för verksamheter. Vilka faktorer har påverkan i samverkansprocessen och hur brukarna samt verksamheten påverkas i helhet. LÄS MER

  3. 3. Text, textreklam och textliknade reklam – är det någon skillnad?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Lindgren Arnoldsen; Victoria Arvidsson; [2014-08-22]
    Nyckelord :Gråzon; Marknads- och demokratidriven yttrandefrihet; semiotik; redaktionell text; extliknande reklam; textreklam; tryckt nyhetspress; TU;

    Sammanfattning : Titel: Text, textreklam och textliknade reklam – är det någon skillnad? Författare: Emelie Lindgren Arnoldsen & Victoria Arvidsson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Britt Börjesson Sidantal: 27 (exklusive abstract, executive summary, källförteckning och bilagor) Antal ord: 12 595 (exklusive abstract, executive summary, innehållsförteckning, källförteckning och bilagor) Syfte: Att undersöka hur skillnaden mellan textreklam, textliknande reklam och redaktionell text uppfattas i tryckt nyhetspress. LÄS MER