Sökning: "Emelie Westerlund"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Emelie Westerlund.
1. Yaogun Yingshen - en studie om att hantera politisk censur inom Beijings alternativa musikscen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Kinas digitala utveckling har avancerat statens möjligheter att övervaka och kontrollera sina medborgare. Därtill är politisk censur ett medel för staten att censurera provokativt eller regimkritiskt innehåll. Kulturutövare inom musik löper stor risk att begränsas i sitt konstnärliga uttryck till följd av censur. LÄS MER
2. Folkhögskola - Ett alternativ för vem?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Folkhögskolan i Sverige erbjuder en mängd olika eftergymnasiala utbildningar. Ett stort antal unga och äldre använder sig av folkhögskolan som en resurs både för personlig utveckling och för karriärutveckling. LÄS MER
3. Hur väl kan 3-årsscreeningen identifiera språkliga svårigheter vid 2,5 års ålder?
Magister-uppsats,Sammanfattning : Since the 1990s the Swedish National Board and Health and Welfare has had the goal of providing a national screening for developmental language and communication disorders among young children in Sweden. Prior to a revision of the child healthcare programme in Sweden in the year 2014 the ages of language screening were either 2;6 years (years;months) or 3;0 years. LÄS MER
4. Följa upp och synliggöra barns lärprocesser : En kvalitativ studie om hur pedagoger arbetar och resonerar kring hur barns lärprocesser följs upp och synliggörs
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Title: Making learning visible in a preschool setting- A qualitative study of how teachers work and evaluate how children’s learning can be visualized Term: Autumn 2015 Author: Emelie Persson and Annelie Westerlund Mentor: Maria Rosén The objective of this study is to examine how two departments at a preschool work specifically to visualize children’s learning processes, both from a Child Perspective and from the Children's Perspective. The purpose is to investigate questions concerning how teachers follow up and visualize the children’s learning process and how preschool teachers evaluate to what extent children's learning processes should be made visible. LÄS MER