Sökning: "Emelie Westrup"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Emelie Westrup.

  1. 1. Sommar, sol och Service - En studie om säsongspersonalens förutsättningar för att leverera servicekvalitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Veronica Larsson; Emelie Lundgren; [2013]
    Nyckelord :Servicekvalitet; säsongspersonal; HRM; TQM; turism Servicequality; seasonal staff; tourism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Sommar, Sol och Service– En studie om säsongspersonalens förutsättningar för att leverera servicekvalitet Nivå: Kandidatuppsats Institution: Institutionen Service Management - Turism, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Författare: Emelie Lundgren & Veronica Larsson Handledare: Ulrika Westrup Bakgrund och problem: Turismindustrin präglas av säsongsvariationer vilket får konsekvenser för anställningsförhållanden och därmed personalarbete. Servicekvalitet har blivit en allt viktigare aspekt av tjänsteverksamheter som i sin tur är högst påverkad av personalen. LÄS MER

  2. 2. YES!!! I CAN! - En fallstudie om frontpersonalens uppfattning om organisatorisk socialisation i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emelie Lindblad; Gabriel Sven Mascaro Fredriksson; Johan Wahlström; [2010]
    Nyckelord :servicemötet; servicekultur; organisatorisk socialisation; socialisationstaktiker; introduktion; utbildning träning; belöning; feedback beröm; mentorskap; vägledning karriärplanering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract Titel: YES!!! I CAN! - En fallstudie om frontpersonalens uppfattning om organisatorisk socialisation i hotellbranschen Författare: Emelie Lindblad, Gabriel Mascaró Fredriksson, & Johan Wahlström Handledare: Katja Lindqvist & Ulrika Westrup Syfte: Syftet med vår uppsats är att öka kunskapen om organisatorisk socialisation i hotellbranschen och hur frontpersonalen uppfattar de förutsättningar och verktyg organisationen förser dem med för att kunna socialiseras in i servicekulturen och agera väl i servicemötet. Frågeställning: Vilka förutsättningar och socialisationsverktyg förser organisationer i hotellbranschen sina anställda med och hur stämmer dessa överens med frontpersonalens uppfattning om vad som behövs för att effektivt integreras in i servicekulturen och agera väl i sitt arbete/servicemötet? Metod: För vårt syfte fann vi det lämpligt att undersöka frontpersonalens perspektiv på organisationens servicekultur och socialisation genom kvalitativa forskningsintervjuer och kvalitativa dokumentanalyser. LÄS MER