Sökning: "Emil Malmgren Rajala"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Emil Malmgren Rajala.

  1. 1. Hur påverkar sponsring ett varumärkes Brand Equity? : En studie av Brynäs IF:s sponsorer.

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Emil Rajala Malmgren; Peter Lövgren; [2009]
    Nyckelord :Brand Equity; Brand; Sponsorship; A-ERIC; Brand Equity; Varumärke; Sponsring; A-ERIC;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom empirisk undersökning besvara frågan vilken mätbar effekt sponsring har på varumärkets värde, Brand Equity. Genom att besvara den frågan är också syftet att utveckla en modell som visar vilka faktorer samt vilka delar i varumärket som påverkas av sponsring. LÄS MER

  2. 2. Underlag till marknadsplan för Fico Store

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Emil Malmgren Rajala; Peter Lövgren; [2008]
    Nyckelord :Questionnaire; customer analyzes; durable customers; regular customers; customer relationships; service; assortment; positioning; Enkätundersökning; kundanalys; sortiment; positionering; sällankunder; stamkunder; kundrelationer; service expediering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utveckla ett underlag till en marknadsplan för klädbutiken Fico Store som ska ligga till grund för ett försök att öka konsumtionsnivån hos de befintliga kunderna, som infattas av både stamkunder och sällankunder. Metod: Vi har valt att använda oss av både en kvalitativ metod i form av en intervju samt en kvantitativ metod i form av en enkät. LÄS MER