Sökning: "Emil Malmgren"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Emil Malmgren.
1. Produktmatchning EfficientNet vs. ResNet : En jämförelse
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : E-handeln ökar stadigt och mellan åren 2010 och 2014 var det en ökning på antalet konsumenter som handlar online från 28,9% till 34,2%. Otillräcklig information kring en produkts pris tvingar köpare att leta bland flera olika återförsäljare efter det bästa priset. LÄS MER
2. Ekonomiska resursers påverkan på elevers prestationer - En jämförande studie av de svenska och finska skolsystemens resursallokering.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Ekonomiska resursers påverkan på elevers prestationer - En jämförande studie av de svenska och finska skolsystemens resursallokering. Datum: 11 januari 2016 Kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning, 15 HP Författare: Emil Blomberg, David Malmgren och Martin Rudolfsson Handledare: Peter W Jönsson Nyckelord: Resursallokering, kostnadseffektivitet, grundskolan, utbildning, jämförelse, Sverige, Finland. LÄS MER
3. En modell för införadet av identifieringsteknik i interna flöden hos produktionsföretag : En fallstudie på Edsbyverken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : För att vara konkurrenskraftig inom dagens industri krävs utveckling och förbättring av verksamheten. Att genomföra förändringar är ofta en utmaning där motstånd från medarbetare kan uppstå. Produktionssystem med hög komplexitet och oförutsägbara händelser ställer höga krav på spårbarhet och en väl fungerande kommunikation. LÄS MER
4. Hur påverkar sponsring ett varumärkes Brand Equity? : En studie av Brynäs IF:s sponsorer.
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom empirisk undersökning besvara frågan vilken mätbar effekt sponsring har på varumärkets värde, Brand Equity. Genom att besvara den frågan är också syftet att utveckla en modell som visar vilka faktorer samt vilka delar i varumärket som påverkas av sponsring. LÄS MER
5. Underlag till marknadsplan för Fico Store
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utveckla ett underlag till en marknadsplan för klädbutiken Fico Store som ska ligga till grund för ett försök att öka konsumtionsnivån hos de befintliga kunderna, som infattas av både stamkunder och sällankunder. Metod: Vi har valt att använda oss av både en kvalitativ metod i form av en intervju samt en kvantitativ metod i form av en enkät. LÄS MER