Sökning: "Emilia Christiansson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emilia Christiansson.

  1. 1. “Jag fattar inte hur man kan jobba utan Smartboard” : Lärares kunskap om, användning av och attityd till smartboarden i engelskundervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Emilia Christiansson; [2021]
    Nyckelord :Smartboard; English language teaching; TPACK; English language learning; Smartboard; engelskundervisning; TPACK; språkinlärning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur engelsklärare i åk 4-6 belyser och säger sig använda smartboarden i engelskundervisning. Denna studie är baserad på kvalitativa semistrukturerade intervjuer med tre grundlärare som undervisar i engelska i år 4, 5 och 6, och TPACK-modellen har valts som teoretisk utgångspunkt för analys, tolkning och diskussion av materialet. LÄS MER

  2. 2. Aktiemarknaden under en pandemi : En empirisk studie av bolag på OMX Stockholm

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emilia Christiansson Hammarskjöld; Sara Höögh; [2021]
    Nyckelord :COVID-19; Abnormal return; market efficiency; the company s size; industry; COVID-19; Abnormal avkastning; marknadseffektivitet; bolagets storlek; bransch;

    Sammanfattning : Från och med årsskiftet 2019/2020 kom Sverige och världen att påverkas av pandemin COVID-19. Det finns ett flertal studier på området om hur tidigare kriser och COVID-19 har påverkat marknaden, men avseende den svenska aktiemarknaden är tidigare studier bristande. LÄS MER

  3. 3. "Filmen kan ses som en krok, en lina som drar in eleverna" : En kvalitativ intervjustudie om film i skrivundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Rebecka Arvidsson; Emilia Christiansson; [2020]
    Nyckelord :Skrivundervisning; stöd; film; Cummins fyrfältare; åk 4-6;

    Sammanfattning : Föreliggande studie berör tre verksamma lärares syn på hur film används i skrivundervisningen i svenskämnet. För att samla in studiens data användes en semistrukturerad intervjumetod där relevant data samlades in kring studiens syfte och forskningsfrågor. LÄS MER