Sökning: "Emilia Danielsson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Emilia Danielsson.
1. One Size Does Not Fit All - A study on crisis management within a Swedish university during the COVID-19 pandemic
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to contribute to the current field of research on crisis management within higher education. More precisely, this thesis aims to increase the understanding of the scope and dimensions to be considered by universities when preparing and planning for a potential crisis. LÄS MER
2. Leken som en främjande faktor i arbetet med inkludering i förskolan : En studie om förskollärares, barnskötares och specialpedagogers uppfattningar om lek och inkludering
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med vårt arbete är att bidra med kunskap om vilka uppfattningar specialpedagoger, förskollärare och barnskötare har om lekens betydelse för att främja inkludering av alla barn samt vilket synsätt de har på hur lärmiljön organiseras. Med kvalitativa intervjuer ville vi se hur specialpedagoger, förskollärare och barnskötare såg på lek och inkludering. LÄS MER
3. Mission (im)possible - En kvalitativ studie som undersöker påverkande faktorer till planerade toppstyrda kulturförändringar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra med ytterligare kunskap inom området kulturförändringar i organisationer, närmare bestämt öka förståelsen kring planerade toppstyrda kulturförändringar. Syftet är mer specifikt att bidra med en insikt kring hjälpande och stjälpande faktorer. LÄS MER
4. HEPATOCELLULÄR CANCER – SCREENING MED MAGNETRESONANSTOMOGRAFI HOS HÖGRISKPATIENTER : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
5. Bedömning i matematik : en fallstudie om elevers och lärares uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie är att visa hur några elever och en lärare uppfattar olika bedömningsformer i matematik. Arbetet lyfter specifikt det muntliga nationella delprovet i matematik. Dessa uppfattningar är väsentliga att belysa, eftersom de nationella proven är ett stöd för lärarna att ge eleverna en likvärdig och rättvis bedömning. LÄS MER