Sökning: "Emilia Forsberg Swanström"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Emilia Forsberg Swanström.

  1. 1. Kombinerade försäljningskanaler : En studie om Julas beslut att avveckla sin elektroniska försäljningskanal

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Emilia Forsberg Swanström; Jenny Yip; [2012]
    Nyckelord :electronic commerce; physical retailing; multichannel retailing; elektronisk handel; fysisk försäljning; kombinerade försäljningskanaler;

    Sammanfattning : Studien uppmärksammar det svenska företaget Jula, som vid en tidpunkt då tillväxt råder på den elektroniska marknaden, väljer att lägga ner den elektroniska försäljningskanalen, för att istället satsa på den fysiska försäljningskanalen. Forskare har de senaste decennierna fokuserat på att företag bör vara verksamma genom kombinerade försäljningskanaler, fysisk försäljning och elektronisk handel, för att nå framgång. LÄS MER

  2. 2. Robertsons Charkuteri : Om konsumenters köpbeslut av charkuteriprodukter påverkas av tillskriven varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Cecilia Sternö; Emilia Swanström Forsberg; Ann-Sofi Magnusson; [2012]
    Nyckelord :brand awareness; purchase decision; consumer behavior; brand image; varumärkesmedvetenhet; köpbeslut; konsumentbeteende; varumärkesimage;

    Sammanfattning : I dagens samhälle ökar varumärken i betydelse vilket innebär ett ökat behov för företag att ha kunskap om vilken image konsumenter tillskriver deras varumärke. Varumärkesmedvetenhet och köpbeslut är teoretiska områden inom konsumentbeteende som tidigare studerats utförligt. LÄS MER