Sökning: "Emilie Sjöberg"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Emilie Sjöberg.
1. Förklarande faktorer bakom statsobligationsspread mellan USA och Tyskland
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Det här kandidatexamensarbetet inom matematisk statistik och industriell ekonomi undersöker förklarande faktorer bakom ränteskillnad, så kallad spread, mellan amerikanska och tyska statsobligationer. De obligationer som undersöks har en löptid på fem respektive tio år. Den huvudsakliga analysen görs genom multipel linjär regression. LÄS MER
2. On the Relationship between Reported Earnings and Earnings Concepts - A Study on the Relationship between Net Income and the Two Ideal Earnings Concepts; Permanent Earnings & Economic Earnings
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : Permanent earnings and economic earnings are two conventional concepts often referred to as "properly measured" or "ideal" earnings. These concepts represent two opposing views on what income is and how it relates to value. LÄS MER
3. Lärares uppfattningar om utomhuspedagogik i skolans yngre år
M1-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Vårt syfte var att undersöka lärares uppfattninar om utomhuspedagogik och hur de ser naturen som resurs för lärande. Vår undersökning sträcker sig mellan årskurserna 1-5. Metoden var kvalitativ och vi utförde semistrukturerade intervjuer med nio lärare i de olika årskurserna, i tre olika skolor. LÄS MER
4. Varumärkets betydelse - en jämförelse mellan hur unga och äldre påverkas i köpprocessen
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The thesis strives to answer the question whether there are any differences between how young customers, in comparison with older, are affected by brands when buying different products. The purpose is to get a clearer idea about the brands' importance in the future and in that way also to give guidance to companies about how to best market themselves and there products. LÄS MER