Sökning: "Emily Man"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Emily Man.
1. Hur Jesus blev Europé : En analys av hur Jesus har framställts i konstverk av William Holman Hunt och Warner Sallman
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Trots att Jesus är en av världens mest kända personer finns det ingen som vet hur han egentligen såg ut. Det finns inga bevarade bilder eller ögonvittnesbeskrivningar av hans yttre som kan dateras till den tid då personer som hade sett Jesus med egna ögon kan ha levt. LÄS MER
2. "’Ibland känns det som att man skolkar" : en kvalitativ studie om tjänstemäns upplevda balans mellan arbete och övrigt liv till följd av distansarbetet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Tidigare forskning visar att övergången från kontorsarbete till obligatoriskt distansarbete innefattar både positiva och negativa aspekter. Trots att tjänstemännen i den här studien sedan innan pandemin har upplevd en hög grad av autonomi i sitt arbete, har det obligatoriska distansarbetet ställt det på sin spets. LÄS MER
3. "Man är rund när alla andra är fyrkantiga"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. Bör staten vara eller inte vara neutral? : En filosofisk reflektion om statens roll med avseende på det goda livet.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : This essay addresses the following question: should the state be neutral in relation to the good life? The main subject of this essay is about state neutrality. Those who are for state neutrality suggest that the state should not promote any perception of the good life. LÄS MER
5. “Ja asså ordet prov stressar en” : En kvalitativ studie om elevers upplevelser av olika bedömningsformer i högstadiet, med fokus på elevers psykisk hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna undersökningen är att synliggöra högstadieelevers upplevelser av formativa och summativa bedömningsformer i skolan. Vi vill även undersöka huruvida deras upplevelser kan påverka deras psykiska hälsa utifrån Banduras (1977; 1982) teori om självskattning. LÄS MER