Sökning: "Emma Öhlund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emma Öhlund.

  1. 1. Vuxna patienters erfarenheter av bedside-rapportering : En kvalitativ litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Matilda Stridfeldt; Emma Öhlund; [2023]
    Nyckelord :Bedside handover; experience; patients; patient safety; Bedside-rapportering; erfarenheter; patienter; patientsäkerhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Överrapporteringar vid skiftbyten mellan sjuksköterskor kan riskera i att viktig information går förlorad, vilket kan utgöra ett hot mot patientsäkerheten. Bedside-rapportering är en relativt ny rapporteringsmetod, och som ämnar stärka patientsäkerheten genom att möjliggöra för patienter att vara delaktiga i rapporteringen. LÄS MER

  2. 2. Pornografikonsumtion hos unga flickor och pojkar med olika socioekonomisk- och etnisk bakgrund – en kvantitativ studie

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Emma Öhlund; [2021]
    Nyckelord :Pornografi; risktagande; ungdomar;

    Sammanfattning : Bakgrund. Pornografi har visat sig vara korrelerat med flera sexuella riskbeteenden bland unga. Pornografikonsumtion blir allt vanligare bland unga, men litet är känt om hur kön, socioekonomisk bakgrund och etnicitet påverkar ungas pornografikonsumtion. Syfte. LÄS MER

  3. 3. Iögonfallande layout & känsloväckande stimuli : En studie om modebutikers fysiska upplägg och dess påverkan på konsumentbeteende och köpbeslut, ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emma Öhlund; Anna Thorsell; [2014]
    Nyckelord :Consumer behavior; buying-process; sensory stimuli; visual merchandising; non-conscious processes; sensory marketing; brand; Konsumentbeteende; köpbeslut; sinnesstimuli; visuell merchandising; icke-medvetna processer; sinnesmarknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att förklara och ge en ökad förståelse för hur utvalda företag i modebranschen arbetar med det fysiska upplägget i butiker, genom bland annat atmosfär, sinnesstimuli och visuell merchandising. Samt vilken påverkan upplägget kan ha på konsumenters köpbeslutsprocesser och därmed även uppfattningen om varumärket. LÄS MER