Sökning: "Emma Anders"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Emma Anders.
1. Faktorer som skapar bristande följsamhet till basal hygien : Sjuksköterskans upplevelse
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Trots att det finns evidens för de hygienrutiner som praktiseras på svenska sjukhus brister det i följsamhet till dessa rutiner. Detta leder bland annat till höga kostnader, lidande hos patienter och är en bidragande orsak till utveckling och utbredning av mikroorganismer med antibiotikaresistens. LÄS MER
2. Utomhusundervisning i NO-ämnena
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Aims: The topic of the knowledge review that has been carried out is outdoor learning. The purpose of this study is to examine what possibilities are created for students' learning and well-being by conducting teaching in the natural sciences and in outdoor environments. LÄS MER
3. Låg panna, ljusa ögon : En raskritisk läsning av Stina Aronsons Hitom himlen (1946)
Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Stina Aronson (1892–1956) is a celebrated Swedish modernist who published twenty-five works during the first part of the 20th century. Her writings are considered to be progressive and ethical due to extensive feminist and eco-critical research. LÄS MER
4. Effekten av digitala interventioner på fysisk aktivitetsnivå hos patienter med övervikt : en litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Åsenlöf: FysioterapiSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen av vården i Sverige och internationellt medför krav på nya arbetssätt för fysioterapeuter. Fysisk aktivitet och övervikt/obesitas är två områden fysioterapeuter arbetar inom. LÄS MER
5. I böcker ligger det förflutnas hela själ : En textanalys om historisk skönlitteratur i undervisningen för åk 1–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna undersökning var att bidra med kunskap om historisk skönlitteratur i undervisningen. Frågeställningarna undersökningen utgick från handlade om människors livsvillkor under olika tidsperioder och på vilket sätt läsning av historisk skönlitteratur kan gynna elevernas utveckling av historiemedvetande. LÄS MER