Sökning: "Emma Bergh"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Emma Bergh.

  1. 1. “Alla barn är i behov av särskilt stöd på något vis, alla behöver hjälp och stöttning emellanåt.” : - Förskolepersonalens uppfattningar och erfarenheter om barn i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Emma Bergh; Jonna Rosén; [2024]
    Nyckelord :Specialpedagogik; normalitet och avvikelser; barn i behov av särskilt stöd; inkludering och exkludering; samverkan;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att synliggöra förskolepersonalensuppfattningar och agerande i mötet med barn i behov av särskilt stöd. Studienutgår från en kvalitativ metod bestående av semistrukturerade intervjuergjorda tillsammans med tio legitimerade förskollärare och barnskötare. LÄS MER

  2. 2. Tidiga förhör som bevisning i brottmål

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Emma Bergh; [2023]
    Nyckelord :Tidiga förhör; Juridik;

    Sammanfattning : Samhället är ständigt under utveckling utifrån flertalet hänseenden. Tekniken utvecklas och moderniseras och skapar nya möjligheter på flertalet sätt. Bland annat skapas nya möjligheter till att effektivisera brottsutredningar samt det processrättsliga förfarandet. LÄS MER

  3. 3. Bemötande i mellanmänskliga möten i socialt arbete : En fallstudie om bemötandet hos Familjerätten i Borlänge

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Emma Bergh; Tilde Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Social work; value-based work; family law; clients; professional ethics; Socialt arbete; värdegrundsarbete; familjerätt; klienter; professionsetik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka bemötande på Familjerätten i Borlänge, utifrån klienters uppfattningar, handläggares upplevelser och hur begreppet bemötande synliggörs i Borlänge Kommuns värdegrund. Empirin samlades in genom en enkätstudie, dokumentstudie och semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Do They Practice What They Preach? : A quantitative study on how Generation Z’s purchase intention is affected by four CRM factors

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Gerhardsson; Ida Bergh; Supakarn Thongpitaks; [2021]
    Nyckelord :Cause-Related Marketing; Generation Z; Communication; Purchase Intention; Cause Involvement; Message; Perceived Cause Fit; Donation Size;

    Sammanfattning : Background: Cause-Related Marketing (CRM) is a popular marketing strategy where companies through this communication contribute to causes and engage their consumers by donating when they purchase a product and an amount of the revenue goes to charities. The concept has been divided into four different factors, being cause involvement, message, perceived cause fit and donation size. LÄS MER

  5. 5. Vem kan skapa innehåll? : En kvalitativ studie om innehållsmarknadsföringens syfte

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emma Lundqvist; Fredrika Bergh; [2015]
    Nyckelord :Content marketing; marketing communication mix; content agency; creating value; marketing; marketing communication; Innehållsmarknadsföring; content marketing; kommunikation;

    Sammanfattning : Background: Content marketing has become a more commonly used strategy when marketers want to convey a message to consumers. Problem discussion: The scientific definition of content marketing is vague and it varies in between users. LÄS MER