Sökning: "Emma Br"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emma Br.

  1. 1. Hur mycket organohalogener får vi egentligen i oss? En studie av total koncentration organohalogener i lax, sill och torsk : How much organohalogens do we really ingest? A study of total concentrations of organohalogens in salmon, herring, and cod

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Emma Hidbäck; Sofie Jansson; [2023]
    Nyckelord :organohalogens; organohalogener;

    Sammanfattning : Studies have shown high concentrations of organohalogens in lipid-rich foods, such as fish, which is believed to be the main source of human exposure to persistent organic pollutants (POPs) via food consumption. There are methods for measuring total organohalogens in, for example, water, but no standardized methods for food. LÄS MER

  2. 2. Tankekontroll och arbetsminne: Sambandet mellan tankesuppression, ruminering, GABA och proaktiv interferens

    Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Emma Petersson; Li Silfverberg; [2021]
    Nyckelord :Arbetsminne; proaktiv interferens; ruminering; tankesuppression; GABA; 2-back-test;

    Sammanfattning : Arbetsminne och flertalet exekutiva funktioner är avhängiga varandra; en av dessa funktioner är förmågan till tankesuppression, det vill säga att kunna hålla tillbaka tankar som är irrelevanta för sammanhanget. Detta är en viktig förmåga att ha när vi lär in ny information, eftersom tidigare inlärd information kan blandas ihop med ny, vilket gör det svårt för arbetsminnet att sortera bland de olika stimulusen eller den information som aktuellt hålls där. LÄS MER

  3. 3. Från St. Petersburg till Paris och Berlin, i Stockholm stad jag kliver in : En falltudie av Stockholms identitetsskapande gentemot den ryska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Johanna Sandelius; Emma Sundin; [2008]
    Nyckelord :Identitetsskapande; involvering; samverkan; mervärdegenerering; identitetskommunikation och målgruppsfokusering samt identitet och image.;

    Sammanfattning : Bakgrunden visar på att Stockholms destinationsmarknadsförare befinner sig i en stark konkurrenssituation då konkurrensen sker globalt. Vidare har kundernas beteende förändrats vilket ställer högre krav på Stockholms destinationsmarknadsförare. LÄS MER