Sökning: "Emma Hallen"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Emma Hallen.

  1. 1. Folkbiblioteken och digital kompetens : en komparativ studie av folkbibliotekens arbete med digital kompetens i Sverige och Danmark ur ett kulturpolitiskt perspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Emma Hallén; [2020]
    Nyckelord :library and information studies; public libraries; democracy; cultural policies; Geir Vestheim; Sweden; Denmark; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this master’s thesis is to investigate the role and assignment of public libraries in Sweden and Denmark, with a focus on digital competence and digital participation. This is a comparative study, where a more general intention is to analyze how cultural initiatives on digital competence are motivated and described, and how they are able to contribute to higher digital competence of the public in each country. LÄS MER

  2. 2. "Jag har betett mig tölpigt" : pressetisk undersökning om namnpubliceringar i svenska medier utifrån anklagelserna mot Fredrik Virtanen

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Annika Engström; Emma Hallén; [2018]
    Nyckelord :#metoo; Fredrik Virtanen; offentligheten; pressetik; journalistik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur pressetik verkar i förhållande till anklagelserna mot Fredrik Virtanen om sexuella trakasserier. Uppsatsen undersöker hur Aftonbladet, Expressen och Svenska Dagbladets (SvD) artiklar och krönikor förhåller sig pressetiskt till Virtanen-fallet och hur fallet beskrivs i tidningarna. LÄS MER

  3. 3. Digital veganism : en studie av veganska företags marknadsföring och kommunikation i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Emma Hallén; [2017]
    Nyckelord :kommunikation; digital marknadsföring; bulldog; anamma; oatly; veganism; sociala medier; facebook; instagram; twitter; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis focuses on how vegan companies digitally market themselves on social media (Facebook, Twitter and Instagram). Three vegan companies were chosen to collect data from: Oatly, Anamma and Bulldog. LÄS MER

  4. 4. ”För att jag säger det”

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Caroline Liljegren; Emma Hansson; [2016]
    Nyckelord :Makt; Fostran; Interaktion; delaktighet; Inflytande; Maktförhållanden; Omsorg; Hiearki; Normer; Regler; Rutiner; Foucault; Måltiden; Samling; Hallen;

    Sammanfattning : Utifrån tidigare erfarenheter har vi uppmärksammat medveten makt utifrån hierarkin som kan existera i interaktionen mellan pedagog och barn i förskolan, där makten kan bli mer påtaglig hos pedagogerna. Syftet med studien är att synliggöra hur maktförhållanden i interaktionen mellan pedagog och barn utövas samt hur maktrelationer kan förstås i relation till fostran vilket legat till grund för studiens frågeställningar. LÄS MER

  5. 5. Googles sökmotor på lokal nivå : En kvalitativ studie om hur fem mäklar- och fastighetsbyråer i Halmstad förhåller sig till Googles sökmotor i deras digitala kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle; Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Emma Holmberg; Andreas Good; [2016]
    Nyckelord :Google; Googles sökmotor; nätverksmakt; gatekeeping; political economy.;

    Sammanfattning : Titel: Googles sökmotor på lokal nivå – En kvalitativ studie om hur fem mäklar- och fastighetsbyråer i Halmstad förhåller sig till Googles sökmotor i deras digitala kommunikation. Författare: Emma Holmberg och Andreas Good Handledare: Linus Andersson Examinator: Malin Hallén Typ av arbete: Kandidatuppsats Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur anställda på fem mäklar- och fastighetsbyråer i Halmstad upplever att de använder Googles sökmotor i deras digitala kommunikation. LÄS MER