Sökning: "Emma Hultén"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Emma Hultén.

  1. 1. OMVÅRDNADSÅTGÄRDER SOM SJUKSKÖTERSKAN KAN ANVÄNDA FÖR ATT LINDRA ÅNGEST INFÖR MRUNDERSÖKNING. En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emma Sjöberg; Sarah Wiik Hultén; [2024-01-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige har antalet undersökningar med magnetresonanstomografi, MR, dubblerats sen millennieskiftet. Studier visar att ca 1–2% av alla planerade MRundersökningar ställs in på grund av att patienten upplever ångest eller klaustrofobi. Att drabbas av ångest och oro i samband med undersökningar är vanligt. LÄS MER

  2. 2. En batterisparande och säker mobiltelefonladdare : Ett produktutvecklingsprojekt på uppdrag av Invencon AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Hultén; [2018]
    Nyckelord :Laddare; batteri; säkerhet; produktutveckling; designprocess; mobiltelefon; design; formgivning;

    Sammanfattning : Rapporten sammanfattar Emma Hulténs examensarbete som har utförts för en högskoleingenjörsexamen i innovationsteknik och design vid Karlstads universitet. Arbetet följer strategin för ett produktutvecklingsprojekt där faserna, projektplanering, förstudie, produktspecificering, konceptgenerering, produktdesign och projektavslut genomförts. LÄS MER

  3. 3. Social Media Content to Build B2B Relationships : An Exploratory Study of Customers to SMEs on the Californian Business Market for Financial Services

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Lickhammer; [2017]
    Nyckelord :business-to-business; financial services; financial services marketing; SMEs; social media; social media marketing; content marketing; customer engagement.;

    Sammanfattning : Abstract  Title: Social Media Content to Build B2B Relationships – An Exploratory Study of Customers to SMEs on the Californian Business Market for Financial Services  Faculty: School of Business and Economics at Linnaeus University  Program: The Business Administration and Economics Programme  Course: 4FE63E – Degree Project in Marketing, The Business Administration and Economics Programme, 30 credits, spring 2017  Author: Emma Lickhammer  Mentor: Åsa Lindström  Examiner: Professor Bertil Hultén  Research question: How is social media content engaging for customers on the financial services business market while building relationships?  Purpose: This study aims to interpret how social media content is engaging for business-to-business customers on the SME, financial services market, in terms of relationship building. It also intends to assist Xennial BZ Solution with advice to a basis of decision-making while executing their relationship marketing strategy on social media. LÄS MER

  4. 4. Influera mera : En studie om olika aktörers syn på digital marknadsföring genom influencers via sociala medier

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hero Eliassi Sarzeli; Emma Jändel; [2016]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; social media; digital marketing; Influencer marketing; influencers; sociala medier; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Författare: Hero Eliassi & Emma Jändel Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016. Forskningsfråga: Hur ser olika aktörer på användandet av influencers sociala mediekanaler i digital marknadsföring? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att analysera användandet av influencers och deras sociala mediekanaler i digital marknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Kung i livsmedelshyllan : En matnyttig rapport om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carolina Eldforsen Nilsson; Emma Jakobsson; [2015]
    Nyckelord :Premiumvarumärken; varumärkeskapital; livsmedelsindustrin; varumärkesimage; price premium; varumärkesupplevelsen;

    Sammanfattning : Författare: Carolina Eldforsen Nilsson och Emma Jakobsson Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2015, 4FE62E. Rapportens namn: Kung i livsmedelshyllan - En matnyttig studie om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin. LÄS MER