Sökning: "Emma Kjellberg"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Emma Kjellberg.
1. Belöning och erkännande i organisationer : En studie om arbetstillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Belöning och erkännande är två fenomen som sägs öka medarbetares motivationsfaktorer för att nå en ökad arbetstillfredsställelse hos dem. Dessa fenomen är omdiskuterade ämnen i dagens samhälle då organisationer förser sina medarbetare med detta på olika sätt, eller i vissa fall inte alls. LÄS MER
2. Låt oss hitta drivet : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar av främjande respektive hindrande faktorer för elevers driv i matematisk problemlösning samt lärares påverkansmöjligheter.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Föreliggande studie avser beskriva lärares uppfattningar om främjande respektive hindrande faktorer för elevers driv i problemlösning samt deras påverkansmöjligheter. Studien grundar sig i en kvalitativ ansats baserad på semistrukturerade intervjuer med verksamma lågstadielärare. LÄS MER
3. Att vårda patientsäkert
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Patientsäkerhet syftar till att skydda patienterna från att drabbas av en vårdskada. Patientsäkerhetsarbete är en viktig del i sjuksköterskornas arbete där de har ett ansvar i att bedriva en säker vård. LÄS MER
4. Tänkande skola, lärande nation : En kunskapsöversikt om Singaporemetodiken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I denna kunskapsöversikt presenterar vi resultat från internationell forskning om den matematikundervisning som har sitt ursprung i Singapores skolsystem. Vårt syfte är främst att vinna kunskap om de specifika metoder som används i undervisningen men vi har även som målsättning att kartlägga eventuella vetenskapliga belägg för Singaporemetodikens fördelar. LÄS MER
5. Tyst läsning som nytta eller nöje, och för vem egentligen? : En kvalitativ studie av lärares uppfattningar om den individuella läsningens relevans i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Föreliggande studie syftar till att fördjupa kunskaperna i den individuella läsningens funktion i årskurs 1–3 samt de möjligheter och svårigheter momentet kan föra med sig. Empirin tar sin utgångspunkt i kvalitativa intervjuer med verksamma lågstadielärare, för att studera deras åsikter och tankar kring enskild läsning. LÄS MER