Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Individer och deras partners upplevelser avdistansarbete under covid-19 pandemin ur ett work-lifebalance perspektiv : En kvalitativ studie om distansarbete och work-life balance under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Romlin; Emelie Kumlin; [2022]
    Nyckelord :Work-life balance; distansarbete; Covid-19; Konflikt; Par; Arbetsliv; Privatliv;

    Sammanfattning : 1 februari år 2020 beslutade regeringen tillsammans med Folkhälsomyndigheten att det nya coronaviruset klassas som en samhälls- och allmänfarlig sjukdom (Folkhälsomyndigheten 2020 s. 3). LÄS MER

  2. 2. Ungdomar med depression : Ett föräldraperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Emma Kumlin; Jeanette Ryberg; [2020]
    Nyckelord :Adolescent; depression; parental experience; support; Depression; föräldraerfarenheter; stöd; ungdomar;

    Sammanfattning : Bakgrund: Förekomsten av depression hos ungdomar ökar. Forskning pekar på att enstor del av vårdandet av ungdomar med depression utförs av föräldrarna i hemmet, detär därför av stor vikt att stötta och underlätta för dessa föräldrar. LÄS MER

  3. 3. Service Recovery utifrån ett kundorienterat synsätt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ali Jalalian; Emma Emanuelsson; Tara Emamgholizadeh; [2011]
    Nyckelord :service recovery; service failure; empowerment customer orientation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Service recovery utifrån ett kundorienterat synsätt Författare: Tara Emamgholi-Zadeh, Emma Emanuelsson, Ali Jalalian Kurs: SMKK01 Handledare: Ulrika Westrup och Veronica Åberg Bakgrund: I en perfekt värld uppstår det aldrig något fel i serviceprocessen, verkligheten ser däremot annorlunda ut. Det är när ett misstag begåtts eller ett fel uppstått som ett tjänsteföretags åtagande mot kunden sätts på prov (Grönroos 2008, s 129). LÄS MER