Sökning: "Emma Randau"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Emma Randau.

  1. 1. Är detaljhandlarna fast i det förflutna? : En fallstudie av IKEAs köksavdelning

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Randau; Frida Tordsson; [2020]
    Nyckelord :Behaviour in store; Consumer behaviour; Information search; Complex purchase; Servicescape; Store layout; Store format; Multichannel; Webrooming; and Theory of planned behaviour; Behaviour in store; Konsumentbeteende; Informationssökning; Komplexa köp; Servicescape; Butikslayout; Butiksformat; Multichannel; Webrooming; and Theory of planned behaviour.;

    Sammanfattning : Konsumenters beteende har förändrats och i dag söker kunder inte efter produktrelaterad information enbart i den fysiska butiken inför att de ska genomföra ett komplext köp. Teknisk utveckling och butiker online har möjliggjort för konsumenten att söka information var och när de vill. LÄS MER

  2. 2. Konsumentens uppfattning av Influencer Marketing på Instagram : En experimentell studie på Source Credibility, Köpintention och Varumärkesattityd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fanny Birgersson; Jonas Ragnvaldsson; Emma Randau; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Multiple product endorsement; Celebrity endorsement; Source Credibility; Purchase intention; Brand attitude; Influencer marketing; Multiple product endorsement; celebrity endorsement; Source credibility; Köpintention; Varumärkesattityd;

    Sammanfattning : Sociala medier har under senare år växt och blivit en integrerad del av människors vardag. Tillväxten i populariteten av sociala medier har resulterat i att många företag flyttar delar av sin marknadsföring till dessa plattformar i förhoppningen om att få en bredare och mer engagerad publik. LÄS MER