Sökning: "Emma Ring"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Emma Ring.

  1. 1. Single-molecule Imaging of the Cell Division Ring in Escherichia coli Using the ALFA-tag

    Master-uppsats, KTH/Tillämpad fysik

    Författare :Emma Westlund; [2023]
    Nyckelord :ALFA-tag; Escherichia coli; Divisome protein FtsZ; mEos3.2; Nanobodies; Nanotags; PALM; Plasmid transformation; sfGFP; Single-molecule Imaging; ALFA-tag; Escherichia coli; Divisomprotein FtsZ; mEos3.2; Nanokroppar; Nanotaggar; PALM; Plasmidtransformation; sfGFP; Enmolekyl-mikroskopi;

    Sammanfattning : The use of super-resolution (SR) microscopy is an important tool for understanding the inside mechanisms of bacterial cells. However, for SR imaging, the labelling of the proteins of interest is a great challenge as flourescent proteins (FPs) are often too big to be directly fused to the target protein and traditional immunolabelling with antibodies creates too long separation between the fluorophore and the target protein. LÄS MER

  2. 2. Upplev som en filmturist : En inventering av svenska filmturisters motivationer som ligger till grund för besök på filmdestinationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emma Andersson; Therese Oscarsson; [2021]
    Nyckelord :Film tourism; motivations; storytelling; the tourist gaze; authenticity; fandom; tourism experiences; Filmturism; motivationer; storytelling; the tourist gaze; autenticitet; fandom; turistupplevelser;

    Sammanfattning : This paper is an inventory of the general motivations of Swedish film tourists. The paper is based on a quantitative research survey to gain insight from Swedish film tourists in the matter of what it is in movies that are motivating them to travel. LÄS MER

  3. 3. Identifiering av elever med särbegåvning som underpresterar i NO

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Emma Åström Boss; [2021]
    Nyckelord :gifted education; Biologi; definition; fysik; förvånar; gifted education; högpresterande; identifiering; kemi; lågpresterande; mellanstadiet; naturorientering; NO; särbegåvning; särskild begåvning; ta- lang; potential; uppmärksamma; underpresterande;

    Sammanfattning : Vissa elever anses ha en så hög inlärningsförmåga att de behöver anpassning i skolan. Av någon anledning verkar det vara svårt för lärare att identifiera dessa elever. Om eleverna dessutom underpresterar, vilket gör att det utåt sett kan uppfattas som att de fått utma- ningar på rätt nivå, blir det ännu svårare. LÄS MER

  4. 4. ”Vi sitter fortfarande med boll och ring” : En intervjustudie om gymnasielärares uppfattningar om grammatikundervisningen i svenskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språket

    Författare :Emma Galuschin; [2020]
    Nyckelord :Grammatik; grammatikundervisning; genrepedagogik; funktionell grammatik; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Eftersom grammatik har fått en mer framskriven plats i svenskämnets läroplan i och med Lgy11 än i den tidigare läroplanen syftar denna studie till att belysa svensklä-rares uppfattningar om sin egen grammatikundervisnings innehåll, utformning och legitimering i svenskämnet i gymnasieskolan. För att uppnå syftet har datain-samlingen gjorts genom halvstrukturerade intervjuer med sex svensklärare på fem gymnasieskolor i Mellansverige. LÄS MER

  5. 5. Balinese nurses experience when working in a hospital setting during natural disasters

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Emma Nordlöf; Therese Hallström; [2020]
    Nyckelord :Indonesia; Nurses; Natural disasters; Education; Experiences; Indonesien; Sjuksköterskor; Naturkatastrofer; Utbildning; Upplevelser;

    Sammanfattning : Background: Bali is a country that is constantly affected by new natural disasters and is located in the area of ​​The Ring of Fire. In Bali, there are four different types of nurses who have different education and different experience. LÄS MER