Sökning: "Emma Sahlberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emma Sahlberg.

  1. 1. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  2. 2. Ny i organisationen? : ur ett mellanchefsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emma Sahlberg; Lena Lysell; [2013]
    Nyckelord :Mellanchefer; Socialisering; Ledarskap; Gruppsocialisering; Nyanställda;

    Sammanfattning : I denna studie har det studerats hur mellanchefer socialiserats in i organisationen. I studien har 11 mellanchefer blivit intervjuade för att se om det fanns någon skillnad beroende på organisation som denne befann sig i. Det vi har kunnat se är att socialisering in i organisationen i flera fall har varit bristfällig. LÄS MER

  3. 3. Förändring ur ett medarbetarperspektiv : en studie av uppkomna attityder och reaktioner vid en förändringsprocess

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Emma Nordin; Elin Sahlberg; [2003]
    Nyckelord :Business and economics; Organisationsförändringar; Förändringsprocesser; Förändringsarbete; Attityder och reaktioner vid förändring; Förändringsmotstånd.; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Alla företag måste genomgå förändringar för att kunna konkurrera och överleva. I slutänden är det de anställda som genomför de förändringar som beslutats om. Det är vitalt att förstå så mycket som möjligt av individers agerande och de uppkomna attityderna och reaktionerna för att kunna leda en förändringsprocess. LÄS MER