Sökning: "Emma Sande"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Emma Sande.

  1. 1. Att stödja medarbetare med funktionsnedsättning : En kvalitativ studie med områdeschefer på Samhall

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emma Sande; Sundman Sophie; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Hur påverkas gymnasieelevers möjligheter till likvärdighet med avseende på funktionsvariation och jämställdhet? : En fallstudie om elever i behov av stödinsatser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Emma Sande; Hedvig Sondén; [2018]
    Nyckelord :Gymnasieskolan; likvärdighet; jämställdhet; specialpedagogik; stödinsatser; funktionsvariation;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att undersöka hur gymnasieelever i behov av stödinsatser upplever gymnasieskolans likvärdighet utifrån jämställdhet och funktionsvariation beträffande stödinsatser. Syftet var även att undersöka hur specialpedagoger beskriver sitt uppdrag beträffande stödinsatser gällande likvärdighet utifrån jämställdhet och funktionsvariation. LÄS MER

  3. 3. Gestaltning av ett stadsnära vattenrum : en fallstudie i Kalmar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Emma Bensköld; [2015]
    Nyckelord :landskapsarkitektur; nåbarhet; stadsliv; stadsrum; vattenrum; vattenvägar;

    Sammanfattning : Syftet med fallstudien är att vidga synsättet kring gestaltning av vattennära miljöer och vattenrum och undersöka hur man kan in¬förliva vattenrummet i stadslivet. Resultatet visar hur Kalmars vatt¬enrum kan utvecklas som stadsrum med bättre förut¬sättningar för ett ökat stadsliv. Studien har en extern uppdrags¬givare, Kalmar kommun. LÄS MER

  4. 4. LUS- och skrivutveckling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot språk och språkutveckling

    Författare :Madeleine Lundgren; Emma Sande; [2008]
    Nyckelord :Skrivinlärning; läsinlärning; skrivutveckling; läsutveckling; språkutveckling; läsutvecklingsschema; LUS; sociologi;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to compare reading development assessments with writing assessments to create an understanding about the relationship between the reading and writing ability of children. Another aim of the study was to look at other factors that cohere with the ability to read and write, such as background and socio-economic status. LÄS MER