Sökning: "Emma Sandelius"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Emma Sandelius.

  1. 1. Plats som produkt? : en studie i Öresundsregionens varumärkesbyggande process

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emma Sandelius; Ellen Göransson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar Öresundsregionens varumärkesuppbyggande process och hur regionen kommunicerar sin varumärkesidentitet. En plats likställs i marknadsföringssammanhang allt oftare med en produkt och det vi syftar till att undersöka är huruvida detta är motiverat och i så fall i vilken utsträckning. LÄS MER

  2. 2. Strategisk Human Resource Management : En studie om Coca-Cola Drycker Sverige AB:s och TV4 AB: s HR-strategier vid olika konjunkturer 

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emma Sundin; Johanna Sandelius; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva och analysera hur två olika organisationer arbetar med strategisk HRM vid högkonjunktur respektive lågkonjunktur. Metod: För att besvara studiens syfte har vi valt att tillämpa en kvalitativ undersökningsmetod. LÄS MER

  3. 3. Mötesindustrin : samarbete, nätverk och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Johanna Sandelius; Emma Sundin; [2008]
    Nyckelord :Kongresser; samarbete; mervärde; nätverk; värdeskapande och värdedistribution.;

    Sammanfattning : Background: The meeting industry has had undergone a extensive changes due to a number of factors. The globalization has meant that supply increases and congress organizers have more options to choose from. Development in communications, for instance internet, means that meetings can take place without a physical presence. LÄS MER

  4. 4. Från St. Petersburg till Paris och Berlin, i Stockholm stad jag kliver in : En falltudie av Stockholms identitetsskapande gentemot den ryska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Johanna Sandelius; Emma Sundin; [2008]
    Nyckelord :Identitetsskapande; involvering; samverkan; mervärdegenerering; identitetskommunikation och målgruppsfokusering samt identitet och image.;

    Sammanfattning : Bakgrunden visar på att Stockholms destinationsmarknadsförare befinner sig i en stark konkurrenssituation då konkurrensen sker globalt. Vidare har kundernas beteende förändrats vilket ställer högre krav på Stockholms destinationsmarknadsförare. LÄS MER