Sökning: "Emma Sjödahl"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emma Sjödahl.

  1. 1. En litteraturstudie om språk- och kunskapsutvecklande undervisning i naturvetenskap på högstadie- och gymnasienivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Matilda Strid; Emma Sjödahl; [2022]
    Nyckelord :Language development; content based instruction; language approach; STEM; science education; biology; high school; secondary school; upper secondary school; språk- och kunskapsutveckling; språkutveckling; undervisning; naturvetenskap; högstadiet; gymnasiet;

    Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att bidra till den kunskap som finns för hur skolan kan utforma en undervisning i de naturvetenskapliga ämnena som integrerar språk i ämnesundervisning på högstadie- och gymnasienivå. Internationell forskning har analyserats tematiskt varpå tre teman framkommit: 1) Vikten av en språk- och kunskapsutvecklande undervisning i naturvetenskapliga ämnen, 2) Språk- och kunskapsutvecklande undervisningsstrategier och metoder, och 3) Naturvetenskapslärares attityder till språk- och kunskapsutvecklande undervisning, och dess inverkan på förutsättningarna för lärande. LÄS MER

  2. 2. Consumer All Star: Konsumentens roll i att bygga ett starkt varumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sabina Vesterlund; Emma Sjödahl; [2012]
    Nyckelord :konsumtionskulturteori; consumer culture theory; brand community; consumer identity projects; socio-cultural branding; consumer-generated marketing; symbolisk mening; märkesgemenskap; konsumenters identitetsprojekt; sociokulturellt varumärkesbyggande; konsumentskapad marknadsföring; Social Sciences;

    Sammanfattning : The conventional brand research provides an overly simplistic view of the consumer's significance to the brand. The paper advocates a socio-cultural aspect where the focus is on how the consumers create meaning on a macro, micro and individual level. LÄS MER

  3. 3. Linjeutvidgning- En studie av linjeutvidgning inom konfektyrbranschen på den svenska marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Haglund; Kristin Sjödahl; Henrik Arwidsson; [2007]
    Nyckelord :Varumärke; kärnvärde; positionering; linjeutvidgning och kannibalisering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ur ett företagsperspektiv undersöka hur en linjeutvidgning påverkar varumärket samt vilka faktorer som gör att en linjeutvidgning lyckas. Vi har använt oss av en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER