Sökning: "Emma Thor"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Emma Thor.

  1. 1. En mångfacetterad syn på makt : En kvalitativ studie om butikschefers upplevelser av sociala maktrelationer i en svensk arbetslivskontext

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Sandra Ilczuk; Emma Thor; [2023]
    Nyckelord :power; social power relationships; leadership; social norms; organizations; makt; sociala maktrelationer; ledarskap; sociala normer; organisationer;

    Sammanfattning : Makt är ofta negativt associerat och förknippat med någonting auktoritärt. Speciellt tydligt blir detta i en skandinavisk kultur där det finns ett vardagligt tal kring “jantelagen” som förkastar när man skryter om sina egna framgångar. LÄS MER

  2. 2. Att utveckla en produkt som räddar skog

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alice Bramstedt; Abdulsalam Algaaod; Gustav Bornander; Filip Carlsson; Thor Fernholm; Daniel Gervais; Celine Heineman; Oskar Moberg; Emma Siklosi; Adam Tham; [2023]
    Nyckelord :Application; React Native; User Experience; Drone; Applikation; React Native; Användarvänlighet; Drönare;

    Sammanfattning : Denna rapport är skapad av tio studenter vid Linköpings universitet vårterminen år2023. Rapporten är en del av kursen TDDD96 — Kandidatprojekt i programvaruutveckling. Rapporten tar upp och behandlar metod och resultat av projektet som utfördes. Den tarockså upp erfarenheter som gruppmedlemmar fått genom projektets gång. LÄS MER

  3. 3. Proactive Paths. Innovative Solutions for Today’s Sustainability Challenges

    L3-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Alisa Horbachevska; Annisa Nur Diana; Ari Ronai Durning; Arianna Sofia Campos Madrigal; Ariel Adimahavira; Bjarke Bjørch-Haderup; Björn Thorsten Rainer Schulz; Daniel Rojas Arias; Daniela Rosa Maria Alfaro Valle; Desirée Pettersson; Diljá Ólafsdóttir; Eidur Thor Árnason; Emiliano Vuillermoz; Emma Wikström; Florencia Linarez; Mario Gustavo Pacheco Portilla; Jacob Willer Holm; Javier Arenas Alonso; Jonelle St Lewis; Joud Alsuhaibani; Justine Auvrignon; Alexa Malick; Lukrecija Vaisyte; Marleen Mammen; Nina Andersson; Patricia Pasaribu; Sanchita Mahajan; Sascha Börgemann; Sergei Sorokin; Simon Schultheis; Simone Cimadomo; Zinyat Gurbanova; Wanying Liu; [2023]
    Nyckelord :circularity; rare earth elements; offshore wind industry; buildings decarbonisation; voluntary carbon market; mental resilience children Ukraine; accelerating innovation; climate adaptation; impact-driven software; wine Alentejo; circular electronics innitiative; nature-based learning; UNIDO; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Elever i matematiksvårigheter : Från lärarnas perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Emma Thor; [2022]
    Nyckelord :Matematiksvårigheter; Mathematical difficulties; Lärarens roll;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att belysa hur matematiklärare på högstadiet ser på elever i matematiksvårigheter och sin roll i arbetet med dessa elever.  Frågeställningar:        - Hur ser några lärare på högstadiet på elever i matematiksvårigheter?         - Hur säger lärare på högstadiet att de arbetar med elever i matematiksvårigheter?        - Vad grundar lärare på högstadiet sitt arbete med elever i matematiksvårigheter på?  Metod: En kvalitativ studie där det empiriska materialet är insamlat genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Undervisa elever i matematiksvårigheter : Vad grundar sig forskningen på?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Emma Thor; [2021]
    Nyckelord :Mathematical difficulties; Mathematical disabilities; Matematiksvårigheter; dyskalkyli;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att göra en kunskapsöversikt om vad forskningen inom matematiksvårigheter grundar sitt underlag på. Resultatet av studien visar att forskningen av elever i matematiksvårigheter inte ses ur en helhet, utan matematiksvårigheterna ses som antingen biologiska hos individen eller med ett omvärldsperspektiv. LÄS MER