Sökning: "Emma Thor"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Emma Thor.
1. En mångfacetterad syn på makt : En kvalitativ studie om butikschefers upplevelser av sociala maktrelationer i en svensk arbetslivskontext
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Makt är ofta negativt associerat och förknippat med någonting auktoritärt. Speciellt tydligt blir detta i en skandinavisk kultur där det finns ett vardagligt tal kring “jantelagen” som förkastar när man skryter om sina egna framgångar. LÄS MER
2. Att utveckla en produkt som räddar skog
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Denna rapport är skapad av tio studenter vid Linköpings universitet vårterminen år2023. Rapporten är en del av kursen TDDD96 — Kandidatprojekt i programvaruutveckling. Rapporten tar upp och behandlar metod och resultat av projektet som utfördes. Den tarockså upp erfarenheter som gruppmedlemmar fått genom projektets gång. LÄS MER
3. Proactive Paths. Innovative Solutions for Today’s Sustainability Challenges
L3-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : .... LÄS MER
4. Elever i matematiksvårigheter : Från lärarnas perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att belysa hur matematiklärare på högstadiet ser på elever i matematiksvårigheter och sin roll i arbetet med dessa elever. Frågeställningar: - Hur ser några lärare på högstadiet på elever i matematiksvårigheter? - Hur säger lärare på högstadiet att de arbetar med elever i matematiksvårigheter? - Vad grundar lärare på högstadiet sitt arbete med elever i matematiksvårigheter på? Metod: En kvalitativ studie där det empiriska materialet är insamlat genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
5. Undervisa elever i matematiksvårigheter : Vad grundar sig forskningen på?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Syftet med studien är att göra en kunskapsöversikt om vad forskningen inom matematiksvårigheter grundar sitt underlag på. Resultatet av studien visar att forskningen av elever i matematiksvårigheter inte ses ur en helhet, utan matematiksvårigheterna ses som antingen biologiska hos individen eller med ett omvärldsperspektiv. LÄS MER