Sökning: "Emmah Nordström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emmah Nordström.

  1. 1. Lärares bemötande avancerad läsares behov i årskurs 1 : En kvalitativ studie om identifiering, bemötande och motivation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Emmah Nordström; [2021]
    Nyckelord :avancerade läsare; årskurs 1; särskilt begåvade elever; läsundervisning; motivation; identifiering; differentierad undervisning; Pedagogiskt ABC.;

    Sammanfattning : Denna studie utgår från hermeneutiken samt det sociokulturella och undersöker hur verksamma lärare bemöter behoven hos de avancerade läsarna i årskurs 1 samt hur lärarna arbetar med identifiering och motivation med dessa elever. Avancerade läsare avser i denna studie tidiga läsare samt särskilt begåvade och talangfulla läsare. LÄS MER

  2. 2. Lärares arbete med flerspråkighet i matematikundervisningen i årskurs 1–3 : En kvalitativ studie ur ett transspråkande perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktik

    Författare :Nordström Emmah; [2021]
    Nyckelord :flerspråkiga elever; matematik; social praktik; social rättvisa; transspråkande;

    Sammanfattning : Forskning visar att flerspråkiga elever har låga resultat inom matematiken samt att lärare inte tar det ansvar som krävs för att dessa elever ska utveckla fullgoda matematikkunskaper. För att flerspråkiga elever ska frodas krävs det att lärarna ser flerspråkigheten som en resurs. LÄS MER

  3. 3. Lärares arbete med flerspråkighet i matematikundervisningen i årskurs 1–3 : En kvalitativ studie ur ett transspråkande perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för matematik och ämnesdidaktik

    Författare :Emmah Nordström; [2021]
    Nyckelord :flerspråkiga elever; matematik; social praktik; social rättvisa; transspråkande;

    Sammanfattning : Forskning visar att flerspråkiga elever har låga resultat inom matematiken samt att lärare inte tar det ansvar som krävs för att dessa elever ska utveckla fullgoda matematikkunskaper. För att flerspråkiga elever ska frodas krävs det att lärarna ser flerspråkigheten som en resurs. LÄS MER