Sökning: "Emmelie Can"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Emmelie Can.

  1. 1. Trivsel och fysisk aktivitet på arbetsplatser : En kvalitativ studie om mäklarverksamheten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Matilda Agorelius; Emmelie Najmi; [2023]
    Nyckelord :Trivsel; fysisk aktivitet; ledning; kollegor; flexibla arbetsplatser; flexibla arbetstider; produktivitet; personalomsättning; Hertzbergs tvåfaktorteori och Maslows behovstrappa.;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att skapa en ökad förståelse kring trivsel på arbetsplatser och hur gemensam fysisk träning kan påverka trivseln och företagets verksamhet. En kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer nyttjas. Urvalet är begränsat till fyra mäklarkontor med sammanlagt tio respondenter. LÄS MER

  2. 2. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Morris Holm; Emmelie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Service logic; Resource interaction; the process of Value creation; Value in use; Outside-in perspective; Artificial Intelligence; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER

  3. 3. Unga vuxnas attityd till femvertising och femwashing : En kvantitativ studie om feministiska budskap i marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emmelie Modin; Joline Olsson; [2022]
    Nyckelord :Femvertising; femwashing; feminism; postfeminism; advertising; attitude; social responsability; feminist messages; equality; women’s empowerment; Femvertising; femwashing; feminism; postfeminism; marknadsföring; attityd; socialt ansvar; feministiska budskap; jämställdhet; women’s empowerment;

    Sammanfattning : Consumers and the society as a whole are increasingly demanding companies to take their social responsibility and work actively for gender equality. Companies have therefore begun to use feminist messages in their advertising, also known as femvertising. LÄS MER

  4. 4. Ett nät av kommunikation : De interna kommunikationssystemens roll för organisationskulturen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Emmelie Tiderman; Matilda Lindquist; [2022]
    Nyckelord :organizational culture; the cultural web; communication systems; hybrid work; internal communication; organisationskultur; det kulturella nätet; kommunikationssystem; hybridarbete; intern kommunikation;

    Sammanfattning : In recent years, remote work has become increasingly common, and many companies are becoming dependent on digital communication platforms to operate. This study investigates how internal communication systems in IT companies cooperate and affect its organizational culture. LÄS MER

  5. 5. Utmaningar för flerspråkiga elever i NO-undervisningen och hur utmaningarna kan motverkas

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emmelie Evald Thari; Senida Mehmeti; [2022]
    Nyckelord :flerspråkighet; majoritetsspråk; minoritetsspråk; skolspråk; translanguaging; vardagsspråk;

    Sammanfattning : Syftet med kunskapsöversikten är att undersöka vilka svårigheter som är vanligt förekommande för flerspråkiga elever i NO-undervisningen och hur undervisningen kan utformas för att motverka dessa svårigheter. För att ta reda på detta har internationella och svenska studier analyserats för att se vad de gemensamt visar är de största utmaningarna och hur de kan motverkas. LÄS MER