Sökning: "Emmelie Lindberg"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emmelie Lindberg.
1. Barnet som kommunicerar via sitt kroppsspråk : Ett arbete om språkstörning, kommunikationsformer och inverkan på den fria leken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Min studie syftar till att studera hur barn med ett bristfälligt språk kommunicerar, interagerar, inkluderas eller exkluderas under den fria leken. Det ligger även i mitt intresse att undersöka hur pdagogerna på förskolan ser på inkludering av barn utan ett verbalt språk inom förskoleverksamheten. .. LÄS MER
2. CSR-rapportering - från legitimitet till marknadsinformation? : En jämförelse mellan redovisningslitteraturens och storföretagens motiv för hållbarhetsrapportering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Under de senaste åren har det skett ett fokusskifte i redovisningslitteraturen, från utgångspunkten att CSR-rapportering bedrivs för att vinna legitimitet och anseende, till att rapporteringen i huvudsak sker för att informera investerarna. Studiens syfte är att undersöka om motivet till CSR-rapportering på samma sätt som för litteraturen har förändrats i praktiken för företag mellan årtalen 2004-2014. LÄS MER
3. Mediekonsumtion som verktyg för ungdomars identitetsbildning : En kvalitativ studie om hur ungdomar använder medier för att påverka andras bild av deras identitet
Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate to what extent young adults use media to create the image of themselves. The questions we wanted to answer was as follows: what does the media use of young adults look like compared to their attitudes towards media content; what awareness do they have of other young adults attitudes concerning media content; and finally, how do these attitudes affect their own media use? Media consumption is a great part of the daily lives of young adults living in Sweden: the national average media consumption is seven hours a day, for 15-24 year olds. LÄS MER