Sökning: "Emmelie Lindberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emmelie Lindberg.

  1. 1. Barnet som kommunicerar via sitt kroppsspråk : Ett arbete om språkstörning, kommunikationsformer och inverkan på den fria leken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Emmelie Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Fri lek; språkutveckling; språkstörning; inkludering; exkludering; förskola;

    Sammanfattning : Min studie syftar till att studera hur barn med ett bristfälligt språk kommunicerar, interagerar, inkluderas eller exkluderas under den fria leken.  Det ligger även i mitt intresse att undersöka hur pdagogerna på förskolan ser på inkludering av barn utan ett verbalt språk inom förskoleverksamheten.  .. LÄS MER

  2. 2. CSR-rapportering - från legitimitet till marknadsinformation? : En jämförelse mellan redovisningslitteraturens och storföretagens motiv för hållbarhetsrapportering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Therese Källman; Emmelie Lindberg; [2017]
    Nyckelord :CSR; CSR-reporting; sustainability; accounting theory; legitimacy theory; market value; CSR; CSR-rapportering; hållbarhet; redovisningsteori; legitimitetsteorin; marknadsvärde;

    Sammanfattning : Syfte: Under de senaste åren har det skett ett fokusskifte i redovisningslitteraturen, från utgångspunkten att CSR-rapportering bedrivs för att vinna legitimitet och anseende, till att rapporteringen i huvudsak sker för att informera investerarna. Studiens syfte är att undersöka om motivet till CSR-rapportering på samma sätt som för litteraturen har förändrats i praktiken för företag mellan årtalen 2004-2014. LÄS MER

  3. 3. Mediekonsumtion som verktyg för ungdomars identitetsbildning : En kvalitativ studie om hur ungdomar använder medier för att påverka andras bild av deras identitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Emmelie Lindberg; Petra Björk; [2013]
    Nyckelord :Medier; medieanvändning; självidentitet; livsstil; identitetsskapande; ungdomar;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate to what extent  young adults use media to create the image of themselves. The questions we wanted to answer was as follows: what does the media use of young adults look like compared to their attitudes towards media content; what awareness do they have of other young adults attitudes concerning media content; and finally, how do these attitudes affect their own media use? Media consumption is a great part of  the daily lives of young adults living in Sweden: the national  average media consumption is seven hours a day, for 15-24 year olds. LÄS MER