Sökning: "Emmelie Strand"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emmelie Strand.

  1. 1. En, två, tre - alla ska mé : En studie om hur kooperativt lärande kan möjliggöra utveckling av elevers kommunikationsförmåga i matematik.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Emmelie Strand; Viktoria Eriksson; [2019]
    Nyckelord :kommunikationsförmåga; kooperativt lärande; mötas på mitten; kloka pennan; sociokulturellt perspektiv; matematik; årskurs F-3; social interaktion;

    Sammanfattning : Studien utgår från en tidigare genomförd systematisk litteraturstudie där centrala aspekter för elevers möjlighet att utveckla kommunikationsförmågan i matematik genom ett kooperativt lärande lyfts fram. Denna studie syftar till att undersöka på vilka sätt två olika kooperativa strukturer ger möjligheter gällande elevers utveckling av kommunikationsförmågan i matematik. LÄS MER

  2. 2. "Laget före jaget" : En systematisk litteraturstudie med syfte att synliggöra om kooperativt lärande kan utveckla elevens kommunikationsförmåga i matematik.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Viktoria Eriksson; Emmelie Strand; [2019]
    Nyckelord :Kommunikationsförmåga; kooperativt lärande; sociokulturell teori; social interaktion; proximalutvecklingszon; årskurs F-3; förutsättningar; matematik;

    Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att, utifrån forskning, synliggöra vilka förutsättningar som finns för att eleven ska få möjlighet att utveckla sin kommunikationsförmåga i matematik genom ett kooperativt lärande. Studiens innehåll riktar sig till elever och lärare i grundskolans tidigare år, F-3. LÄS MER

  3. 3. Personliga varumärken på Twitter

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emmelie Gunnarsson; Miranda Strand; [2013]
    Nyckelord :sociala nätverk; Twitter; musik industri; kommunikation; personliga varumärken; personlig; karriär;

    Sammanfattning : Varumärken är idag viktiga för att sticka ut på marknader som kännetecknas av högkonkurrens. Uppkomsten av personliga varumärken har gett varje person möjligheten attutforma sitt eget varumärke för att differentiera sig från andra aktörer i branschen. LÄS MER