Sökning: "Emmy Eriksson"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Emmy Eriksson.

  1. 1. Revisionens förändring : En kvalitativ studie om hur revisorns roll och expertis påverkas av EU-direktivet CSRD

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emmy Eriksson; Linnéa Hunn; [2024]
    Nyckelord :CSRD; hållbarhetsrapportering; revisor; roll; expertis;

    Sammanfattning : I takt med att medvetenheten kring hållbarhet tilltar i samhället ökar kraven och förväntningarna på organisationer gällande deras hållbarhetsarbete. Från och med år 2024 ska ett nytt EU-direktiv, 2022/2464 “Corporate Sustainability Reporting Directive” (CSRD), för hållbarhetsrapportering implementeras med ett krav om att hållbarhetsrapporter ska granskas av oberoende tredje part. LÄS MER

  2. 2. The Role of Role Expectations: Exploring How Sustainability Managers Construct Their Role in Light of Competing Role Expectations

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Emmy Eriksson; Ludvig Sanner; [2023]
    Nyckelord :Sustainability managers; Emerging roles; Corporate sustainability; Role expectations; Role construction;

    Sammanfattning : As organizations increasingly are expected to operate beyond the computations of financial benefit and incorporate social and environmental elements in their strategies, there has been a rise in Sustainability Managers (SMs). Positioned at the center of organizations' sustainable transitions, SMs face multiple competing demands on how to act. LÄS MER

  3. 3. Inomhusmiljöns betydelse för språkstimulering i förskolan : En studie om förskollärares inställning till inomhusmiljöns betydelse för språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emmy Eriksson; Rebecka Fredlund; [2023]
    Nyckelord :Språkutveckling; inomhusmiljö; förskollärare; förskola.;

    Sammanfattning : Syftet är att bidra med kunskap om hur den pedagogiska inomhusmiljön kan verka som språkstimulerande. Studien kommer även att behandla förskollärares förhållningssätt i förhållande till miljö och barns språkutveckling. Studien utgår ifrån en kvalitativ metod där vi har genomfört intervjuer med sex förskollärare. LÄS MER

  4. 4. Utomhusmiljön som en undervisningsarena : - En kvalitativ studie om utomhusundervisning under och efter Covid-19-pandemin: “Visst pandemin har varit jobbig men vi kom starkare ur den, med mer kunskaper i ryggsäcken.”

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sara Eriksson; Emmy Andersson; [2023]
    Nyckelord :Utomhusundervisning; Covid-19;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka om och hur Covid-19-pandemin har påverkat förskollärares undervisning utomhus, både på förskolans gård och i dess närmiljö, såväl under pandemin som efter. Tidigare forskning visar att det finns en osäkerhet kring hur det pedagogiska uppdraget ska genomföras i utomhusmiljön utifrån läroplansmålen, dock rekommenderades förskolor att befinna sig mer utomhus för att minska smittspridning. LÄS MER

  5. 5. Embrace the Experience : A multiple case study of customer experience strategies within the Swedish retail market

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Linus Eriksson; Emmy Rosander; [2021]
    Nyckelord :Customer Experience; Customer Journey; Touchpoints; Service-dominant Logic; Omnichannel;

    Sammanfattning : The concept of customer experience has an increasing interest among organizations today since customers have become picky and demands for an experience are an existing fact. In the early 2000s, a paradigm shift was found, where focus from a goods-dominant logic was moved to a service-dominant logic which came to have a great impact on how to manage customer experiences today. LÄS MER