Sökning: "Emmy Nordin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emmy Nordin.

  1. 1. Möta närstående i sorg efter dödsfall : - sjuksköterskans perspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Jennifer Källman; Emmy Nordin; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. White Nicotine Pouches of Freedom?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Malin Nilsson; Emmy Nordin; [2022]
    Nyckelord :Femvertising; Greenwashing; Healthwashing; Intention to Purchase; White Nicotine Pouches; Social Sciences;

    Sammanfattning : In today’s digital climate, consumers are constantly exposed to marketing and communication from companies and organisations. The increase in marketing has subsequently led to the birth of new, and in some cases, misleading advertising strategies, such as Greenwashing and Healthwashing. LÄS MER

  3. 3. Det sociala intranätet – ett forum för information, interaktion och identifikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jessika Hällerö; Emmy Nordin; Anna Salomonsson; [2012-09-05]
    Nyckelord :Uses and Gratifications; Den sociala identitetsteorin; identitet; arbetsplats; arbetsgivare; konsult; mottagarperspektiv; sociala intranät; intranät; internkommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Det sociala intranätet – ett forum för information, interaktion och identifikation Författare: Jessika Hällerö, Emmy Nordin och Anna Salomonsson Uppdragsgivare: Semcon AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Institution: Institutionen för journalistik, massmedier och kommunikation (JMG) Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2012 Handledare: Malin Svenningsson Sidantal: 52 Antal ord: 15 020 Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Semcons konsulter reflekterar över sin organisationstillhörighet och hur de identifierar sig med sin arbetsgivare, samt att öka kunskapen om konsulternas inställning till och användandet av Semcons intranät. Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Material: Resultatet baseras på intervjuer med tio av Semcons konsulter. LÄS MER