Sökning: "Emmy Torstensson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Emmy Torstensson.

  1. 1. CSR och transparens: Hur påverkas köpintentioner? : en kvalitativ studie om konsumentattityder i förhållande till modeföretags ansvarstagande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Granström Johansson; Emmy Torstensson; Amanda Ljunggren; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Transparency; Purchase intention; Marketing communication; Hållbarhet; CSR; Transparens; Köpintention; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Det har blivit allt vanligare att modeföretag börjar implementera CSR och transparens i sina verksamheter i syfte att upplysa konsumenter om deras hållbarhetsarbete och ansvarstagande. Som konsument kan det dock vara svårt att uppfatta och tolka informationen angående dessa områden som företaget haft för avsikt. LÄS MER

  2. 2. Pedagogiskt ledarskap under förstoringsglaset : En kvalitativ undersökning om det pedagogiska ledarskapet i förskolan.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emmy Torstensson; [2018]
    Nyckelord :ledarskap; ledarroll; kvalitativ metod och förhållningssätt;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta arbete handlar om att undersöka ledarrollerna hos förskollärarna i förskolan och för att se om ledarrollerna förändras när situationen förändras. Det handlar om att undersöka vilka egenskaper en pedagogisk ledare bör ha och om förhållningssättet gentemot barnen förändras när rollerna byts ut. LÄS MER

  3. 3. Customer Support Chat : A strategic tool for a company

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Malin Torstensson; Emmy Dannehall; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this dissertation is to investigate if a customer support live chat can be used as a strategic tool to increase customer satisfaction and build a stronger relationship. To gather our data, we have chosen to do qualitative interviews with Customer Support Managers at eight different e-commerce companies. LÄS MER

  4. 4. Sustainable Food Consumption : Exploring Consumers' Perspectives

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Velin; Pär Gustafsson; Emmy Torstensson; [2017]
    Nyckelord :Sustainable food consumption; consumers description; three pillars of sustainability; economic sustainability; environmental sustainability; social sustainability; organic; Fairtrade; sustainable diets; vegetarian; locally produced; waste reduction; food waste;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore consumers’ descriptions of sustainable food consumption. The concept of sustainability can be difficult to grasp, but is often defined in terms of three pillars; environment, society and economy. LÄS MER